آفتاب
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی:

زمینه ثبت بین‌المللی اختراعات در دانشگاه آزاد فراهم می‌شود

زمینه ثبت بین‌المللی اختراعات در دانشگاه آزاد فراهم می‌شود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با اعلام خبر ابلاغ آئین نامه حمایت از اختراعات بین‌المللی به واحدهای دانشگاهی باید در زمینه ثبت اختراعات بین‌المللی موفق‌تر عمل کنیم.

به گزارش سرویس علمی ایسنا منطقه مازندران، واشقانی فراهانی در سفر به استان مازندران از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر بازدید کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر با توجه به جایگاه مناسب و فراهم کردن امکانات و دسترسی به سطوح عالی علمی و گسترش تحصیلات تکمیلی یکی از دانشگاه‌های خوب شمال کشور محسوب می شود.

وی اظهار کرد: وجود امکانات پژوهشی مطلوب در دانشگاه آزاد اسلامی زمینه بسیار مناسبی را فراهم کرده است که بتوانیم نگاهمان را از یک دانشگاه آموزش‌ محور به یک دانشگاه پژوهش‌ محور و کارآفرین تغییر دهیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: یکی از نکات مثبت واحد قائم شهر در سال جاری افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیلی در این واحد است که موجبات رشد و بالندگی علمی و خروج از چالش‌های مالی را نیز فراهم ساخته است.

واشقانی فراهانی در خصوص طرح‌های معاونت پژوهش و فناوری در برنامه توسعه ششم گفت: تمامی واحدها موظف هستند اعتبارات پژوهشی واحد را براساس برنامه ابلاغی هزینه کنند.

وی به واحدهای دانشگاهی تأکید کرد: با توجه به دستور ریاست دانشگاه در جلسه هیأت امنا بودجه پژوهشی تعیین شده صرفاً برای اعتبارات پژوهشی هزینه شود و اجازه داده نخواهد شد که اعتبارات پژوهشی برای مشکلات دیگر واحد هزینه شود.

واشقانی فراهانی توسعه مراکز رشد و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان را جزو برنامه های اصلی این معاونت عنوان کرد و گفت: در یک تعامل سازنده با دستگاه‌های اجرایی و برای پروژه های برون دانشگاهی که جهت حل نیازهای جامعه باشد باید از ظرفیت اعضای هیات علمی و امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی استفاده شود.

وی جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی را در انتشار مقالات بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در بین موسسات آموزشی در انتشار مقاله رتبه 187 جهان را دارا است و با اعلام خبر ابلاغ آئین نامه حمایت از اختراعات بین المللی به واحدهای دانشگاهی باید در زمینه ثبت اختراعات بین‌المللی موفق تر عمل کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از واحدها خواست تا با اتخاذ برنامه محوری و تعیین مأموریت ها در یک برنامه جامع با همکاری اعضای هیات علمی در قالب یک برنامه کوتاه مدت سه ساله و برنامه میان مدت 5 ساله را ارائه و براساس آن فعالیت‌هایشان را ادامه دهند.

وی همچنین طرح ساها را یک طرح پویا دانست و گفت: تمامی واحدهای دانشگاهی تا پایان سال 94 باید شرایطی را فراهم کنند تا اطلاعات دستگاه‌های خدماتی را در این سامانه وارد و این امکان را برای متقاضیان فراهم کنند تا با ثبت تقاضا هزینه‌های مربوطه را پرداخت کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از اجرایی شدن آیین نامه مالکیت فکری و بازتعریف فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی و به ویژه دانشجویان دکتری در برنامه اجلاس هفتادم دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

انتهای پیام

کد N1135391

وبگردی