آفتاب

آخرین خبرها از احراز و تائید صلاحیت‌ها: از رد پیرموذن تا تایید حضرتی/ اسامی رسما اعلام نشده

آخرین خبرها از احراز و تائید صلاحیت‌ها: از رد پیرموذن تا تایید حضرتی/ اسامی رسما اعلام نشده

همزمان با پایان مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس از سوی شورای نگهبان برخی از نامزدها از تائید و برخی دیگر از عدم تائید صلاحیت خود خبر داده اند.

به گزارش خبرآنلاین، مهلت 20 روزه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس ساعت 24 روز جمعه به پایان رسید و اسامی نامزدها در اختیار وزارت کشور قرار گرفت.

تا این لحظه هنوز لیست اسامی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در اختیار فرمانداری‌ها قرار نگرفته است. به گزارش ايسنا، بر اساس اخبار غیرموثق قرار است وزارت کشور عصر امروز اسامی را در اختیار فرمانداری‌ها قرار دهد.

با پایان این فرصت 20 روزه (94/10/27 تا 94/11/16)، از امروز 17 بهمن ماه طبق تبصره 3 از بند 2 ماده واحده مصوبه 78/8/22 مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص لزوم رسیدگی دقیق به شکایات داوطلبان، مهلت 3 روزه دریافت شکایت از داوطلبانی که در سیر مراحل قبلی تایید شده‌اند، اما شورای نگهبان نظر به رد صلاحیت آنان دارد، آغاز می‌شود.

این در حالی است که شب گذشته نجات‌الله ابراهیمیان اظهار کرده بود که 20 تا 25 درصد از افرادی که در مرحله قبل تأیید نشده‌اند توسط شورای نگهبان تأیید صلاحیت شده‌اند.

حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور هم  گفت که فقط کسانی که صلاحیت آنها در مراحل قبلی تأیید شده اما شورای نگهبان آنها را تأیید نکرده از روز اعلام نتیجه 3 روز فرصت دارند تا اعتراض خود را اعلام کنند.

در همین حال؛ کمال‌الدین پیرموذن، نماینده اردبیل  در کانال تلگرامش نوشت: پسندم آنچه را جانان پسندند، ببخشید بر من عزیزان، اطلاع رسانی تلفنی یکی از معاونین وزیر کشور واقعیت نداشته و اینجانب کماکان رد صلاحیت شده‌ام.

وی از ارائه نامه اعتراضی به شورای نگهبان سخن گفت و افزود: اینجانب فقط یک اعتراض، با توجه به درخواست دلسوزان نظام و دوستان وفق قانون تحویل شورای نگهبان می دهم و منتظر نتیجه نهایی می مانم و بس.

این در حالی است که کانال تلگرامي اصلاح طلبان از تاييد صلاحيت الیاس حضرتی، مدیر مسئول روزنامه اعتماد از سوی شورای نگهبان خبرداده است.

حمید رسایی هم در کانال تلگرامش نوشت: خبر رد صلاحیتم را در رسانه دیدم به قرآن رجوع کردم این آیه (آیه شماره 90 سوره یوسف) آمد، راضی‌ام به رضای خالقم. ظاهرا به رعایت تقوا و صبر مامورم. 

27220

کد N1133849

وبگردی