آفتاب

اعتراض به کیفیت بد صدا در نشست «زاپاس»/ احمد مهران‌فر: صدا آنقدر بد بود که حتی نتوانستم بخوابم

اعتراض به کیفیت بد صدا در نشست «زاپاس»/ احمد مهران‌فر: صدا آنقدر بد بود که حتی نتوانستم بخوابم

نشست خبری فیلم «زاپاس» با حضور کارگردان و بازیگران فیلم در حالی برگزار شد، که موضوع کیفیت پائین صدا در کاخ جشنواره انتقاد اصلی عوامل فیلم بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برزو نیک‌نژاد در ابتدای این نشست با انتقاد از وضعیت صدای سالن برج میلاد گفت که شب گذشته خودم پایان فیلم را ندیدم و بابت تحمل افرادی که تا پایان فیلم را دیدند تشکر می کنم. در سینمای قصه گو باید روایت‌ها شنیده شود که خودم این صدا را نشنیدم. 

او در ادامه گفت : «از آنها طفره نمی روم. قطعا برخورد با یک فیلم در کاخ جشنواره با سینماهای مردمی متفاوت است. پیش از این فیلم دیگری به نام «ناخواسته» ساختم که کاندیدای سیمرغ هم شد اما هنوز اکران نشده است. در این فیلم سعی کردیم تمام ارزش های سینمایی حفظ شود اما واقعا به مخاطب عام فکر کردم چرا که سینما با مخاطب زنده است.»

نیک‌نژاد ادامه داد : «به هر حال مخاطب عام ولی نعمت همه ماست و پس از آن باید مخاطب خاص را هم مدنظر داشت. تمام تلاشم را کردم که این اتفاق رخ دهد و اکنون با توجه به وضعیت صدای فیلم در برج میلاد، فکر می کنم اگر این فیلم را در سالن دیگری تماشا کنید، شاید نظرتان درباره فیلم کمی تغییر کند.»

این کارگردان که پیش از این سریال «دردسرهای عظیم» را هم کارگردانی کرده، در پاسخ به سئوالی درباره شباهت این دو اثر گفت:««دردسرهای عظیم» با این فیلم تفاوت های بسیاری دارد. لحظه به لحظه این دو اثر متفاوت است، حال اگر بازیگران مشترک در این دو اثر وجود دارد بحث دیگری است اما با توجه به اینکه هر دو کار را خودم ساختم این حق را به من بدهید که این مطلب را قبول نکنم.»

سید امیر پروین‌حسینی تهیه کننده «زاپاس» هم با اشاره به شرایط سخت‌ آب و هوایی پیش روی عوامل فیلم گفت که ساختن فیلم آپارتمانی در تهران کار ساده‌تری است. او نیز به قطع صدا در برخی صحنه‌های فیلم اشاره کرد و گفت که فیلم را در سینماهای دیگر هم تماشا کرده‌ام و عجیب این که کیفیت صدا در کاخ جشنواره مناسب نیست.

حسینی که اعتقاد دارد مهم‌ترین کار دنیا شاد کردن مردم ایران است، در ادامه گفت : « زمانی که این فیلمنامه را به من دادند فیلم قبلی‌ام اکران نشده بود و زمان ساخت فیلم جدیدم نبود، اما آنقدر فیلمنامه و انگیزه کارگردان قوی بود که نتوانستم مقاومت کنم. البته نمی دانم آنهایی که با بخش دولتی همکاری می کنند وضعشان چگونه است، چرا که به شخصه و پس از دو سال تماس با آقای تابش، حتی یک بار نتوانسته‌ام او ببینم چه رسد به اینکه وامی بگیرم.»

شبنم مقدمی هم از وضعیت صدای فیلم در کاخ جشنواره نالید. او در این باره گفت : «با اینکه خودم دیالوگ ها را گفته بودم، برای شنیدن صدا باید دقت زیادی می کردم و این مشکل مرا بسیار ناراحت کرد. اینجا کاخ جشنواره است و نباید مشکلی وجود داشته باشد اما این اتفاق نیفتاد و همه ما از این بابت ناراحتیم.»

او  در ادامه با اشاره به تفاوت نقش او در این فیلم با سایر نقش هایش گفت: «معمولا سعی می کنم نقش‌های متفاوتی انتخاب کنم و این نقش هم تا حدی با نقش زنان شهری متفاوت بود. نکته دیگر آنکه از نظر سنی تفاوت چندانی با جواد عزتی ندارم اما اینکه در این فیلم نقش مادر او را بازی کردم برایم جذاب بود. این فیلم را خیلی دوست دارم و خواهش من از شما این است که یک بار دیگر با صدای مناسب این فیلم را ببینید.»

احمد مهران فر دیگر بازیگر فیلم هم با انتقاد از وضعیت صدای سالن گفت : «افراد زیادی از طریق مطالبی که رسانه‌ها منتشر می‌کنند، آثار را مورد ارزیابی قرار می‌دهند اما کیفیت صدا در برج میلاد آنقدر بد بود که من حتی دیشب نتوانستم بخوابم. فیلم و فیلمنامه را خیلی دوست داشتم اما شاید همه در جشنواره درگیر شتاب هستند گویا خیلی فرصت نکرده‌اند به این مسائل توجه کنند. امیدوارم بابت این مسئله که از موضوعات مهم است تدبیری اندیشیده شود.»

علی‌اصغر کشانی منتقد جلسه نیز گفت که این فیلم از بعد شخصیت پردازی، ترکیب متفاوتی از شخصیت‌های افراد جامعه را نشان می‌دهد و از جمله فیلم‌هایی است که پایان‌بندی دارد.

او در ادامه این اثر سینمایی را فیلمی در ارتباط با یک شهرستان دانست که زندگی شهرستانی را به شکل جذابی به نمایش می‌گذارد و از این نظر با فیلم‌های شهری متفاوت است. 

۵۸241

 

کد N1133220

وبگردی