آفتاب

آمادگی جسمانی بالا احتمال مرگ بر اثر اولین سکته قلبی را کاهش می‌دهد

آمادگی جسمانی بالا احتمال مرگ بر اثر اولین سکته قلبی را کاهش می‌دهد

محققان دانشگاه جان هاپکینز دریافتند افرادی که آمادگی جسمانی بیشتری دارند نه تنها کمتر در معرض خطر سکته قلبی هستند،‌ بلکه احتمال نجات یافتن آنها بعد از اولین حمله قلبی نیز بیشتر است.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از سایت MNT، محققان اطلاعات مربوط به دو هزار مرد و زن را بررسی کردند. مدیر این تحقیقات می‌گوید: ما می دانیم افرادی که آمادگی جسمانی بیشتری دارند بعد از اولین حمله قلبی بیشتر زندگی می‌کنند.

پزشکان به افرادی که مشکلات قلبی دارند و احتمال سکته قلبی در آنها زیاد است توصیه می‌کنند که ورزش کنند و آمادگی جسمانی خود را بالا ببرند. این کار باعث می‌شود که خطر مرگ بر اثر سکته قلبی در آنها کاهش پیدا کند.

میزان آمادگی جسمانی افراد و میزان سوخت و ساز بدن آنها به نوع فعالیت بستگی دارد. افرادی که پیاده روی می‌کنند، می دوند و ورزش می‌کنند به نسبت آمادگی جسمانی و سوخت و ساز بالاتری دارند.

محققان دریافتند افرادی که آمادگی جسمانی بالاتری دارند یعنی حداقل پیاده روی سریع در طول هفته‌ انجام می‌دهند، 40 درصد کمتر بر اثر اولین حمله قلبی جان خود را از دست می‌دهند.

تحقیقات مختلف نشان داده است که آمادگی قلبی – عروقی باعث افزایش جریان خون می‌شود که همین مساله در کاهش احتمال مرگ و میر تاثیرگذار است.

طبق آمارها هر ساله در آمریکا 550 هزار نفر برای اولین بار دچار سکته قلبی می‌شوند.

انتها‌ی‌ پیا‌م

کد N1132958

وبگردی