آفتاب
در گفتگو با مهر اعلام شد؛

زیمنس آلمان تجهیزات گازی پارس جنوبی را آزاد کرد

زیمنس آلمان تجهیزات گازی پارس جنوبی را آزاد کرد

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از آزادسازی برخی از تجهیزات و کالاهای فازهای پارس جنوبی توسط زیمنس آلمان خبر داد و گفت: توربو کمپرسورهای گازی ایران در امارات و اروپا رفع توقیف شد.

علی اکبر شعبانپور در گفتگو با مهر با اشاره به آزادسازی برخی از تجهیزات و توربوکمپرسوهای فازهای در دست اجرای پارس جنوبی توسط زیمنس آلمان، گفت: بر این اساس این تجهیزات که پیشتر در اروپا و امارات توقیف شده، رفع توقیف شده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اعلام اینکه در دوران تحریم شرکت‌های ایرانی به دانش فنی برخی از کالا و تجهیزات مورد نیاز برای توسعه فازهای پارس جنوبی دست یافته‌اند، تصریح کرد: با این وجود شرایط پساتحریم بهترین فرصت برای انتقال دانش و تکنولوژی‌ها به ویژه در حوزه تامین کالا و تجهیزات فازهای پارس جنوبی است.

امیرحسین زمانی نیا معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت هفته‌جاری در دیدار با هیات آلمانی به سرپرستی «دیتر هالر» مدیر بخش امور اقتصادی و توسعه پایدار وزارت خارجه آلمان، تاکید کرده است: با طرف آلمانی درباره راه و روش برگشت تجهیزات صنعت نفت که به دلیل تحریم‌ها مسدود شده، مذاکره شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه «زیگفرید روسورم» عضو هیات مدیره زیمنس در جریان دیدار با رکن‌الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در زمینه بازگشت تجهیزات مسدود شده ایران مذاکرات خصوصی داشته است، تصریح کرد: مقرر شده است که زیمنس به همه تعهدهای خود درباره تحویل تجهیزات نفتی ایران عمل کند.

در همین حال، «زیگفرید روسورم» مدیر فن‌آوری زیمنس آلمان هم تاکید کرده است: با اجرایی شدن توافق هسته‌ای و پایان تحریم‌ها، محدودیت قانونی برای تحویل تجهیزات نفتی به ایران وجود ندارد و می توان تجهیزات مسدود شده را به طرف ایرانی تحویل داد.

کد N1132855

وبگردی