آفتاب

جشنواره موسیقی فجر در همدان پایان یافت

جشنواره موسیقی فجر در همدان پایان یافت

هجدهمین جشنواره موسیقی فجر استان همدان در نهاوند با معرفی برگزیدگان در بخش‌های تک‌نوازی و گروه‌نوازی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه همدان، در مراسم اختتامیه که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری و علاقه‌مندان به موسیقی از سراسر استان حضور داشتند و هیئت داوران پس از خواندن بیانیه و آرای داوران، برترین‌های این جشنواره را معرفی کردند.

براساس رأی داوران جشنواره، در بخش گروه‌نوازی گروه تمنا از همدان اول، گروه ارغوان از اسدآباد دوم و گروه راز دل از شهر همدان سوم شدند.

در بخش تک‌نوازی که در 9 ساز موسیقی اجرا شد، در ساز نی یاسر کلهر از نهاوند، اصلان طالبی از اسدآباد و امین شراعی از همدان به ترتیب اول تا سوم شدند.

در بخش ساز ویولن میلاد رضایی از نهاوند، مهرداد آهن‌چیان و محمدرضا صالحی هر دو از همدان به ترتیب اول تا سوم شدند.

در سنتورنوازی مهیار بیات از همدان مقام اول، نیما گودرزی از نهاوند مقام دوم و علیرضا سعیدی و علی پوراقبالی هر دو از همدان مشترک سوم شدند.

در ساز کمانچه سهراب بحیرایی از شهرستان نهاوند مقام اول، بهنام بیات از همدان مقام دوم و حامد ربانی از همدان و احمد نوابی از نهاوند به‌طور مشترک مقام سوم را کسب کردند.

در دف‌نوازی حسین احمدی‌نشاط از همدان، مهدی سیاوشی از نهاوند و صادق سنایی از همدان به ترتیب به‌عنوان مقام‌های اول تا سوم معرفی شدند.

در تمبک‌نوازی نیز پویان موسویان، احسان رسولی‌ثمر هر دو از شهرستان همدان و بهنام بهروزی و کامیار مهرآفرین هر دو از همدان به‌طور مشترک مقام سوم جشنواره را به‌دست آوردند.

در تنبورنوازی مجتبی نوروزی و امیرحسین گلزاری هر دو از شهرستان همدان به ترتیب اول و دوم شدند و حسین مومیوند و وحید سلگی هر دو از نهاوند به‌طور مشترک سوم شدند.

در تک‌نوازی ساز تار سینا منتظری، سهیل چهل‌امیران و تارا پیراینده هر سه از همدان به ترتیب عنوان‌های اول تا سوم این بخش را به‌دست آوردند.

در تک‌نوازی ساز سه‌تار نیز مهدی حیدریان، نادر مستقا هر دو از شهرستان همدان و مهدی رشیدی از شهرستان نهاوند موفق شدند، در رده اول تا سوم قرار گیرند.

در رشته آواز نیز از سوی هیئت داوران احمد طالبی از شهرستان همدان به‌عنوان مقام دوم و حمید محمدظاهری از شهرستان تویسرکان مقام سوم را به‌دست آوردند.

هیئت داوران در این بخش، کسی را شایسته رتبه اول ندانست.

هجدهمین جشنواره موسیقی فجر استان همدان به مدت دو روز در شهرستان نهاوند در دو بخش گروه‌نوازی و تک‌نوازی برگزار شد و در پایان به برگزیدگان جشنواره تندیس جشنواره همراه جوایز و لوح تقدیر اهدا شد.

داوری این جشنواره را بهنام وادانی، سعید ثابت و فرهاد احمدی از تهران برعهده داشتند.

انتهای پیام

کد N1132801

وبگردی