آفتاب
امام‌جمعه شاهرود:

بت‌پرستی مدرن خطرناک‌تر از بت‌پرستی سنتی است

بت‌پرستی مدرن خطرناک‌تر از بت‌پرستی سنتی است

امام‌جمعه شاهرود ضمن گرامیداشت فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی ایران، آثار اجتماعی فراوانی داشت که حضور همیشه در صحنه مردم از مهم‌ترین آن‌ها است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سمنان، حجت‌الاسلام محمود ترابی در ویژه‌برنامه محفل انس با قرآن و برنامه ۱۰ شب ۱۰ مسجد در یکی از مساجد شاهرود، افزود: با همین اصول، انقلاب اسلامی به الگویی برای کشورهای منطقه و جهان تبدیل شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران، انقلابی قرآن محور است، گفت: انقلاب اسلامی بر پایه و اساس قرآن، اهل بیت (ع) و حکومت اسلامی بنا شد و این رمز پیروزی و موفقیت ما در طول سی و هفت سال است.

وی، با اشاره به حدیث ثقلین، بیان کرد: همانطور که حضرت محمد (ص) فرمودند من در میان شما دو چیز گرانبها (کتاب خدا و اهل بیت (ع) را به جای می‌گذارم، انقلاب اسلامی نیز بر همین اصول است و بر پایه اهل بیت (ع)، قرآن، دستورات الهی، ولایت فقیه و اصول اسلام پایه‌ریزی شده است.

امام‌جمعه شاهرود افزود: اگر بخواهیم انقلاب اسلامی را در یک جمله خلاصه کنیم و فرق این انقلاب را با همه سبک‌های فکری و اجتماعی در دنیا بیان کنیم. ضمن اینکه باید بدانیم که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل (ره) و سکانداری مقام معظم رهبری برای اعتلاء کلمه حق مصداق آیه شریف کلمه الله هی اولیاء می‌کوشد.

وی ضمن مقایسه آثار اجتماعی سبک زندگی اسلامی در انقلاب ایران و سبک زندگی غربی، بیان کرد: امروز غرب روی به بت‌پرستی مدرن آورده است که همانا هوای نفس‌پرستی است و باید پذیرفت که این نوع بت‌پرستی مدرن در مقابل بت پرستی سنتی که در برخی کشورها دیده می‌شود، خطرناک‌تر است.

ترابی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی با هواپرستی غربی مصالحه‌پذیر نیست، گفت: ما هرگز نمی‌توانیم با چیزی که از مخالف موازین شرعی، فکری و دینی مان است و تنها با حذف و نابودی پاک می‌شود مصالحه کنیم و اگر در این بین افرادی می‌گویند که دیگر پس از 37 سال از انقلاب کمی هم باید راحت طلبی کرد و به سبک زندگی هوا پرستی روی آورد، به طور قطع از انقلاب جدا افتاده‌اند و باید بدانیم که نفوذ دغدغه اصلی امروز ما است.

وی با اشاره به سه راه حل برای مقابله با سبک زندگی هوا پرستی غربی در انقلاب اسلامی ایران، بیان کرد: امروز باید بدانیم که اگر لحظه ای غفلت کنیم به تعبیر امام راحل (ره) همه چیزمان را از دست می‌دهیم لذا انقلابیون در وهله نخست باید حوادث روز را بازخوانی کنند تا ببینند کجا از مسیر انقلاب خارج شده‌ایم و در وهله بعد باید راه ضربه‌زدن به دنیای هواپرستی غرب را دنبال کنیم تا قوی بمانیم چرا که اگر قوی نباشیم ما را خواهند بلعید و در مرحله سوم باید به دنبال توسعه قدرت و توسعه روز افزون حکومت اسلامی باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود افزود: امروز اگر دشمن از ما حساب می‌برد و اقتدار ما زبانزد خاص و عام است به واسطه همین تفکر اسلامی و انقلابی‌مان است که قرآن و الله را پایه و اساس دین و سیاستمان قرار داده‌ایم و نه مانند غربی‌ها هرچه کنیم برای هوا و هوسمان باشد که نمونه آن را در ماجرای دستگیری ملوانان آمریکایی می‌توانستیم به خوبی مشاهده کنیم.

انتهای پیام

کد N1132072

وبگردی