آفتاب

ترامپ: کری خواهان ورود به کارزار انتخابات 2016 آمریکا به جای کلینتون است

ترامپ: کری خواهان ورود به کارزار انتخابات 2016 آمریکا به جای کلینتون است

ایرنا نوشت: ترامپ مدعی شد: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا امیدوار است تا با بروز مشکل برای هیلاری کلینتون به جای وی وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا شود.

 «دونالد ترامپ» نامزد بازنده درون حزبی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آیوا، در تازه ترین اظهارات مدعی شد: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا امیدوار است تا با بروز مشکل برای هیلاری کلینتون به جای وی وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا شود.

به گزارش خبرگزاری روسی 'اسپوتنیک'، ترامپ گفت: جان کری بر این باور است که می تواند در صورتی که هیلاری کلینتون وادار به کنار رفتن از کورس رقابت ها یا اینکه به دلیل نقض مقرارت امنیتی بر سر رسوایی ایمیل های شخصی در زمان تصدی وزارت امور خارجه آمریکا، به زندان افتد، به جای او وارد رقابت های ریاست جمهوری آمریکا شود.

ترامپ نامزد جنجالی انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا ازحزب جمهوریخواه روز گذشته (سه شنبه) در یک کارزار انتخاباتی پس از شکست در نخستین انتخابات درون حزبی در ایالت آیوا به صراحت گفت: «من شیندم او (جان کری) اگر هیلاری (کیلنتون) به زندان افتاد، خواهان ورود به کارزار ریاست جمهوری آمریکا است؛ اینطور شنیده ام.»

ترامپ در انتخابات انجمن های حزبی که در مورخ اول فوریه برابر با 12 بهمن ماه برگزار شد؛ به رغم پیشتازی های چند ماه گذشته بعنوان نامزد پیشرو از حزب جمهوریخواه، با شکست از «تد کروز» رقیب هم حزبی خود، با کسب 24 درصد آرا در رتبه دوم قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، اسپوتنیک افزود: جان کری در فوریه 2013 میلادی به جای هیلاری کلینتون، سمت وزیرخارجه آمریکا را عهده دار شد، کری در سال 2004 میلادی نتوانست بعنوان نامزد حزب دمکرات برای ریاست جمهوری آمریکا در برابر جرج بوش ، برگزیده شود.
اسپوتنیک گزارش داد ترامپ درحالی این اظهارت را برزبان راند که پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) همچنان سرگرم تحقیق روی پرونده ایمیل شخصی هیلاری کلینتون که بین سال های 2009 تا 2013 میلادی سمت وزارت خارجه آمریکا را عهده دار بود، است.

بنا برگزارش ها، هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا، بیش از 50 هزار ایمیل مربوط به مکاتبات وزارت خارجه را بر روی سرور شخصی خود دریافت کرده بود.
وی این تعداد از ایمیل ها را درپی تشکیل کمیته تحقیق حادثه بنغازی در لیبی که منجر به کشته شدن دیپلمات های آمریکایی شد و کمیته ویژه سنا، هیلاری کلینتون را مسئول این حادثه می دانست، در دسامبر 2014 میلادی به وزارت خارجه آمریکا بازگرداند.
مساله استفاده از حساب خصوصی هیلاری کلینتون برای دریافت ایمیل های محرمانه وزارت خارجه آمریکا همچنان بر کارزار انتخابات ریاست جمهوری وی سایه افکنده است.
در نخستین دور انتخابات درون حزبی ریاست جمهوری 2016 آمریکا موسوم به «انجمن های حزبی» که شنبه گذشته در ایالت آیوا برگزار شد، هیلادری کلینتون با کسب 49.8 (چهل و نه و هشت دهم) درصد آرا و با فاصله ای بسیار اندک از «برنی سندرز» دیگر رقیب هم حزبی خود، پیروز شد.
برنی سندرز توانست 49.6 درصد از آرای انجمن های حزبی آیوا را دراین تاریخ بدست آورد.

52261

کد N1130760

وبگردی