آفتاب
مدیر رادیو انقلاب به مهر گفت:

شعارمان «ما می‌توانیم» است/ سیر تکامل انقلاب از زبان انقلابیون

شعارمان «ما می‌توانیم» است/ سیر تکامل انقلاب از زبان انقلابیون

مدیر رادیو انقلاب برنامه های تدارک دیده شده این شبکه به مناسبت ایام فجر را با ذکر جزییات و با تاکید بر محوریت بیانات امام (ره) و تحقق شعار «ما می توانیم» معرفی کرد.

رضا کوچک زاده مدیر رادیو انقلاب درباره برنامه های این شبکه رادیویی که از اولین روز بهمن ماه به مدت چهل روز فعالیت دارد به خبرنگار مهر گفت: برنامه های ما از ابتدای ماه جاری آغاز شده اند و از این حیث فقط ویژه دهه فجر نیست. طی این یک ماه مجموعه ای از برنامه های تولیدی، زنده، نمایش و مستنداتی پخش خواهند شد که در قالب کلی رویکرد این شبکه مناسبتی در مقطع فعلی تبیین اندیشه های امام خمینی (ره) با محوریت ایده «ما می توانیم» است.

وی در معرفی این برنامه ها افزود: برنامه ای تحت عنوان «روشنایی بیداری» روایت مستندی است از سیر تکامل انقلاب اسلامی از زبان انقلابیون، «از سراب تا واقعیت» مستندی از ابعاد وابستگی رژیم پهلوی و مداخلات غرب و امریکا در ایران زمان پهلوی را روایت می کند و «عیار اندیشه» به دنبال تبیین گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی به ذکر مطالبی شنیدنی می پردازد.

کوچک زاده اظهار کرد: «شکوه پیشرفت» دستاوردهای علمی کشور و بررسی تحقق شعار «ما می توانیم» در حوزه مسایل علمی مرور می کند. «نمای نزدیک» تببین و تحلیل گفتمان انقلاب اسلامی است و مولفه ها تاثیرات و آسیب ها را مورد بررسی قرار می دهد. «خط نفوذ» هم به نوعی تحلیل ابعاد نفوذ فردی و جریانی در راستای تحریف و استحاله انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: در بخش های دیگر برنامه های تدارک دیده شده «صدای خاطره» در واقع صدای تعدادی از شهدای انقلاب اسلامی را معرفی می کند. در «صبورانه» مروری کوتاه داریم بر نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و «پیدا و پنهان» نقد تحلیل جریان های سیاسی حاضر در فضای شکل گیری و تثبیت انقلاب اسلامی است.

مدیر رادیو انقلاب گفت: علاوه بر این برنامه های تولیدی، کارهایی به صورت پخش مستقیم هم روی آنتن می رود. «صبح امید» با رویکرد اطلاع رسانی از ساعت ۷تا ۸:۳۰ در قالب مجله ای و جُنگ روی آنتن می رود و مخاطب نیز از طرق راه های ارتباطی در برنامه حضور دارد. از دیگر برنامه های پخش زنده «آن روزها» است که از ۱۰:۳۰ تا ۱۲ روی آنتن می رود. «فجر انقلاب» هم بعد از ظهرها از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ پخش می شود و «سمفونی ایرانی» از ساعت ۱۷ تا ۲۰:۳۰ پخش می شود.

وی با اشاره به اینکه بخش دیگر محصولات ارائه شده در این شبکه رادیویی در حوزه تاریخی است که از آرشیو معاونت صدا استفاده شده است، بیان کرد: راهبرد و رویکرد محوری ما در همه برنامه های رادیو انقلاب تببین اندیشه های حضرت امام، تبیین گفتمان انقلاب اسلامی با محوریت ایده «ما می توانیم» است و جهت گیری موضوعی تمامی برنامه های ما بر این مبنا قرار دارد.

کوچک زاده اظهار کرد: به همت و همکاری سایر شبکه های رادیویی ما از ظرفیت تولیدات آنها نیز در این آنتن استفاده می کنیم که «شمارش معکوس»، «راویان فجر»، «برگ افتخار»، «تریخ معاصر»، «روزشمار انقلاب»، مستندهایی از جنس «دیوارهای یخی» و ... برخی از این آثار به شمار می رود.

وی در پایان گفت: ۳۱ مرکز استانی هم مستنداتی را تحت عنوان «کوچه خاطرات» و «یاد ایام» تولید کردند که در دستور کار ما قرار دارد. در کنار این ما از کلام حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری پیرامون انقلاب در فواصل برنامه ها بهره خواهیم برد و ترانه و تصنیف های مرتبط با ایران و دهه مبارک فجر در دستور کار برنامه سازان است.

رادیو انقلاب که مأموریتش پرداخت به دو موضوع مهم دهه فجر انقلاب اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی است فعالیت خود را از اول بهمن ماه آغاز کرد. برنامه های این رادیو به مدت چهل روز تا دهم اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

کد N1129321

وبگردی