آفتاب

رئیس هیئت داوران جشنواره کن معرفی شد

رئیس هیئت داوران جشنواره کن معرفی شد

برگزارکنندگان جشنواره بین‌المللی فیلم کن، «جورج میلر» را به عنوان رئیس هیئت داوران این رویداد معتبر سینمایی در سال 2016 انتخاب کردند.

برگزارکنندگان جشنواره بین‌المللی فیلم کن، «جورج میلر» را به عنوان رئیس هیئت داوران این رویداد معتبر سینمایی در سال 2016 انتخاب کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «جورج میلر»، کارگردان استرالیایی که امسال با فیلم «مکس دیوانه» جوایز سینمایی فراوانی کسب کرده و نامزد جایزه اسکار نیز هست، به عنوان رئیس هیئت داوران شصت‌ونهمین جشنواره فیلم کن معرفی شد.

«میلر» سال گذشته با فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» در بخش غیررقابتی جشنواره فیلم کن حضور داشت، فیلمی که در ادامه سال 2015 مورد تحسین فراوان قرار گرفت و تاکنون به فروش 375 میلیون دلاری ر سینماهای جهان دست یافته است.

این کارگردان استرالیایی در جوایز امسال اسکار در 10 بخش شامل بهترین فیلم و کارگردانی نامزد جایزه اسکار شده است.

«جورج میلر» پیش از این در سال 2006 با اثر «خوش‌قدم» موفق به کسب جایزه اسکار بهترین انیمیشن شد و دوبار دیگر نیز برای تهیه‌کنندگی و نویسندگی فیلم‌های «بچه» (1995) و «روغن لورنزو» (1992) نامزد جایزه اسکار بوده است.

«میلر» جدیدترین کارگردان انگلیسی‌زبان است که در راس هیئت داوران جشنواره فیلم کن قرار می‌گیرد. سال گذشته برادران «کوئن»، در سال 2014 «جین کمپیون» و «استیون اسپیلبرگ» در سال 2013 این مسئولیت را بر عهده داشتند.

به گزارش ورایتی، وی دو بار نیز در جمع اعضای هیئت داوران جشنواره کن حضور داشته است که بار اول در سال 1988 به ریاست «اتوره اسکولا» جایزه نخل طلا به «پله فاتح» ساخته «بیل آگست» رسید و در سال 1999 که جایزه بهترین فیلم جشنواره با ریاست «دیوید کراننبرگ» به «روزتا» ساخته برادران «داردن» اعطا شد.

شصت‌ونهمین جشنواره فیلم کن از تاریخ 11 تا 22 می (22 اردیبهشت تا دوم خرداد) در جنوب فرانسه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N1128880

وبگردی