آفتاب

اضافه شدن روانشناس به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری

اضافه شدن روانشناس به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری

رییس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‌برداری گفت: روانشناس از هفته جاری کارش را در تیم ملی آغاز می‌کند و می‌خواهم پیشنهاد دهم سلیمی حداقل یکبار در هفته با روانشناس جلسه داشته باشد.

داود باقری درباره آخرین وضعیت وزنه‌برداران مصدوم بیان کرد: کارهای بهداد طبق برنامه جلو می‌رود. مدتی هم که باید در شمال باشد هماهنگ کردیم وسایل تمرینی برای فیزیوتراپی را با خودش ببرد و آنجا زیر نظر فیزیوتراپ تمرین‌هایش را انجام دهد.

او ادامه داد: تا الان در برنامه‌ریزی که برای سلیمی انجام دادیم موفق بوده‌ایم. هفته گذشته یک جلسه نیز با روانشناس داشت که من احساس نیاز بیشتری می‌کنم تا روی مسائل روانی او کار کنیم. می‌خواهم پیشنهاد کنم حداقل در هر هفته یک جلسه با روانشناس داشته باشد چراکه برای المپیک از لحاظ ذهنی بیشتر باید بر روی او کار شود. کارهای مربوط به تغذیه، کنترل وزن و فیزیوتراپی به طور کامل انجام می‌شود و مشکلی نیست.

باقری در پاسخ به این پرسش که آیا آغاز تمرین‌های سلیمی با وزنه از 60 روز دیگر قطعی است؟ تصریح کرد: آخر بهمن تستی از سلیمی می‌گیریم تا کم کم تمرین‌های بدنسازی پایین تنه را نیز شروع کند و بعد برای انجام تمرین‌های سبک با وزنه به او اجازه دهیم. فکر می‌کنم آخر بهمن بتوان محکم‌تر در این مورد حرف زد و الان یک مقدار زود است.

رییس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‌برداری در مورد آخرین وضعیت سعید محمدپور نیز بیان کرد: روز گذشته با او تماسی داشتم و دکتر مرادی، گیتی و نوروزی پیگیر هستند تا با اساتید مشخص شده در فرانسه، آمریکا و آلمان صحبت کنند و نظر آن‌ها را نیز بگیرند زیرا عمل جراحی که محمدپور باید انجام دهد سخت و آسیب دیدگی او نادر است. می‌خواهیم بدانیم تجربه‌ای دارند یا تضمین بیشتری می‌دهند؟ در نهایت بر اساس آن مشاوره‌ها جلسه می‌گذاریم.

باقری در مورد نیاز سایر وزنه‌برداران به ویژه کیانوش رستمی به حضور روانشناس تصریح کرد: روانشناس از این هفته می‌آید و برای تمام ملی‌پوشان است. کار روانشناس این است که ورزشکار دچار استرس نشود تا زحماتش هدر نرود. کیانوش رستمی وزنه‌بردار حرفه‌ای است و او در مسابقه‌های جهانی آمریکا زمانی که بقیه استرس داشتند، او استرس نداشت.

او در پاسخ به این پرسش که آیا پاسخی از سوی فدراسیون جهانی در مورد قضیه سعید علی‌حسینی داده نشده است؟ گفت: من نامه‌ی پیگیری را به خانم مگ دولنا(مشاور حقوقی IWF) ارسال کردم و در آن عنوان کردم طبق یکی از ماده‌های نظام‌نامه مبارزه با دوپینگ خواهان رسیدگی هستیم و حالا باید جواب بدهند.

انتهای پیام

کد N1128871

وبگردی