آفتاب

واکنش مرد درختی به قطع درختان پیاده‌روهای ایلام

واکنش مرد درختی به قطع درختان پیاده‌روهای ایلام

مرد درختی ایران گفت: شهرداری ایلام در جابجایی درختان پیاده‌روها دقت لازم را داشته باشد.

«مهدی نظری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: هرچند شهر ایلام روز بروز بزرگ‌تر و جمعیت آن و به‌تبع تعداد ماشین‌های آن اضافه می‌شود اما چرا باید قربانی این تغییر قطع درختانی باشد که پاسدار محیط‌زیست هستند.

وی ادامه داد: در اینکه گنجایش خیابان‌های ایلام کم است و در بیشتر خیابان‌های شهر ترافیک وجود دارد، شکی وجود ندارد ولی باید اگر کارهای توسعه خیابان‌ها صورت می‌گیرد باید اول در جابجایی درختان دقت شود تا این سرمایه‌های بی‌نظیر شهر پس از جابجایی خشک نشوند.

نظری خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر، خوشبختانه دانشمندان موفق به اختراع ماشین‌آلات مخصوصی در این خصوص شده‌اند که می‌توانند جابجایی درختان را با کمترین احتمال خشکیدگی انجام دهند و لذا با توجه به موجود بودن این لودرها در شهرداری تهران، انتظار می‌رود مسئولان شهرداری ایلام با رایزنی با مسئولان شهرداری تهران، با اجاره کردن یک دستگاه از آن ماشین‌آلات، ضمن جابجایی راحت درختان و انتقال آن‌ها به خیابان‌های دیگر، از نابودی این سرمایه عظیم محیط زیستی در استان جلوگیری کنند.

«غلامرضا ابدالی» معاون محیط‌زیست ایلام نیز گفت: برداشتن درختان برای تعریض خیابان یک عمل بین بد و بدتر است و چاره جز آن وجود ندارد.

ابدالی با تأکید بر اینکه خیابان‌های ایلام مربوط به 50 سال گذشته است، تصریح کرد: با توجه به افزایش روزافزون خودروها در شهر ایلام چاره‌ای جز برداشتن درختان برای رفع گره ترافیکی وجود ندارد اما خوشبختانه در جابجایی درختان دقت کافی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N1128813

وبگردی