آفتاب
دبیر انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران:

ایران قویترین انجمن علمی هیپنوتیزم در قاره آسیا را دارد

ایران قویترین انجمن علمی هیپنوتیزم در قاره آسیا را دارد

دبیر انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران گفت: هم‌اکنون ایران قویترین انجمن علمی هیپنوتیزم در قاره آسیا را دارد و به لحاظ شمار نیروهای آموزش‌دیده قطب هیپنوتیزم درمانی در آسیا شناخته شده است.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر مهدی فتحی افزود: از سوی دیگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از قطب‌های فعال هیپنوتیزم در سطح کشور است.

دانشیار بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در حال حاضر هفت هزار نفر در ایران با فراگرفتن آموزش‌های لازم می‌توانند هیپنوتیزم درمانی را انجام دهند که این تعداد شامل پزشکان عمومی، پزشکان متخصص، دندانپزشکان، پرستاران و سایر کارشناسان بالینی پزشکی و روانشناسی هستند.

وی ادامه داد: در گذشته هیپنوتیزم یکی از روشهای طب مکمل معرفی شده بود، اما با اثربخشی درمان‌های هیپنوتیزم از سال 1995 میلادی این رشته از حیطه طب مکمل خارج و وارد طب کلاسیک و رایج شده است.

دکتر فتحی اظهار کرد: با استفاده از این علم انسان به ضمیر ناخودآگاه و دستگاه غیرارادی بدن دست یافته و با ایجاد یک پیوند مناسب بین این حوزه و ضمیر خودآگاه، فرد را به شکوفایی ذهنی می‌رساند.

وی ادامه داد: هیپنوتیزم در درمان بیماری‌ها و جراحی‌های مختلف از جمله مشکلات روحی و روانی، اضطراب و سردرد، درمان دردهای مزمن، کولیت عصبی و درمان کشیدن ناخن‌های عفونی و دندانپزشکی کودکان کاربرد دارد.

دبیر انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران گفت: هیپنوتیزم همچنین در جراحی‌های مختلف نظیر جراحی دهان و دندان، سزارین و جراحی‌های زنان و زایمان بکار می‌رود.

انتهای پیام

کد N1128789

وبگردی