آفتاب

تلاش دولت برای تصویب جزئیات "لایحه کاهش ساعت کاری زنان" در مجلس فعلی

تلاش دولت برای تصویب جزئیات "لایحه کاهش ساعت کاری زنان" در مجلس فعلی

ایسنا نوشت: مدیرکل دفتر بررسی‌های امور حقوقی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: تلاش می‌کنیم با رایزنی با نمایندگان مجلس، جزئیات لایحه کاهش ساعت کاری زنان پیش از پایان دوره مجلس نهم تصویب شود.

اشرف گرامی‌زادگان افزود: لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل از دولت دهم مطرح بود و ما نیز درباره اعتبارات آن با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تعاملاتی داشته‌ایم.

وی در ادامه گفت: به نظر نمی‌آید در زمینه تصویب جزئیات لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل مشکلی باشد؛ به همین علت امیدواریم در مجلس نهم تصویب شود. پس از این مرحله نیز در شورای نگهبان نهایی و به دولت ابلاغ می‌شود. در این مرحله نیز اجرایی شدن کاهش ساعت کاری زنان را در دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌کنیم.

گرامی‌زادگان در پایان تاکید کرد: لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل در تحکیم خانواده و حفظ سرمایه‌ زنان در اجتماع موثر است و به همین علت پیگیر تصویب آن بوده‌ایم.

مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در دولت دهم، پیشنهاد «تقلیل ساعت کاری زنان شاغل در دستگاه‌های دولتی از 44 ساعت به 36 ساعت بدون کسر حقوق و مزایا و در صورت استفاده نکردن از این امتیاز، امکان استفاده از دو روز مرخصی اضافه» را به هیأت دولت ارائه داد اما با توجه به ایرادات وارده، مرکز امور زنان پس از بازبینی مجدد کاهش ساعت کاری را برای زنان دارای فرزند زیرهفت سال، زنان دارای فرزند معلول، بیمار خاص، صعب‌العلاج و یا زنان سرپرست خانوار در نظرگرفت. این پیشنهاد در هفت بند به تصویب کمیسیون‌های دولت رسید و 8 اردیبهشت ماه سال 92 در هیأت وزیران مطرح و در قالب ماده واحده‌ای به تصویب رسید و به مجلس ارسال شد. مجلس نیز روز گذشته کلیات لایحه کاهش ساعات کار بانوان شاغل دارای شرایط خاص را تصویب کرد.

۴۷۴۷

کد N1128747

وبگردی