آفتاب
آیت‌الله موسوی جزایری:

ورود امام سرآغاز خیر در کشور بود

ورود امام سرآغاز خیر در کشور بود

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان گفت: ورود امام سرآغاز خیر در کشور بود و انقلاب اسلامی هنور ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، آیت‌الله محمدعلی موسوی‌جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان در دیدار با مسئولان ستاد دهه فجر و دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان که امروز (12 بهمن) به مناسبت نخستین روز از بزرگداشت دهه فجر انجام شد، اظهار کرد: امروز روز مبارکی است. حسن مطلع دهه فجر انقلاب اسلامی و دربردارنده یکی از عنایات و الطاف خدای بزرگ که عبارت بود از بازگشت پیروزمندانه امام امت به میهن عزیز اسلامی پس از یک دوران تبعیدی 14 ساله. امروز مشتمل بر کرامات و امدادهای غیبی بود.

وی با اشاره به آیه «وَقَالَ الَّذِینَ کَفَرُواْ لِرُسُلِهِمْ لَنُخْرِجَنَّکُم مِّنْ أَرْضِنَآ أَوْ لَتَعُودُنَّ فِی مِلَّتِنَا فَأَوْحَی إِلَیْهِمْ رَبُّهُمْ لَنُهْلِکَنَّ الظَّالِمِینَ» (ابراهیم، 13) گفت: مطابق این آیه سران کفر همواره پیامبران خدا را تهدید می‌کردند که اگر به ما نپیوندید شما را تبعید می‌کنیم. خداوند به پیامبران وحی فرستاد که ما ظالمان را نابود می‌کنیم و آن جایگاه رفیع به شما منتقل خواهد شد. این برای کسانی است که از خدا می‌ترسند و از ظالمان و هیمنه ظاهری آنها بیمی ندارند. حضرت علی(ع) نیز در این رابطه فرمودند: «عظم الخالق فی أنفسهم فصغر ما دونه فی أعینهم» امام در این عبارت افراد باتقوا را چنین توصیف می‌کند که بزرگی خالق نز آنها چنان بود که هر چه غیر از خداوند است نزد ایشان کوچک و حقیر است.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان ادامه داد: شیوه برخورد امام با رضاشاه که رعبی در دل‌ها بر جای گذاشته بود بر این اساس بود. امام سلطنت او را خلاف قانون می‌دانست و او را شاه نمی‌نامید. امام خمینی(ره) حکومت سلسله پهلوی را هیچ وقت به رسمیت نمی‌شناخت و در بیانات و آثار خود، حکومت آنها را غیرقانونی و محکوم به فنا می‌دانست.

وی گفت: امام در اولین سخنرانی خود پس از ورود به میهن اسلامی در بهشت زهرا فرمودند: «من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می کنم». اساس و پشتوانه تعیین دولت،پشتیبانی مردم است.

آیت‌الله موسوی جزایری در ادامه با اشاره به نقش مردم سلحشور و غیرتمند ایرانی در روز 21 بهمن در مقابله با نیروهای رژیم پهلوی، گفت: مقاومت مردم در برابر رژیم شاه از ظهر روز 21 بهمن آغاز شد و تا شب 22 بهمن ادامه پیدا کرد. در این روز اعلامیه‌ای از حکومت نظامی صادر شد مبنی بر اینکه از ساعت 2 بعدازظهر روز 21 بهمن خروج از منزل ممنوع است. پس از آن امام اعلام کردند ماندن در خانه حرام است و بیرون آمدن بر مرد و زن واجب است. بر این اساس شب 22 بهمن تمام ملت در خیابان‌ها بودند و به این شکل انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. مجموع این اتفاقات درس بزرگی به ما می‌دهد و آن این است که: «إن تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم».

وی با بیان اینکه ورود امام سرآغاز خیر در کشور بود و انقلاب اسلامی هنور ادامه دارد، افزود: به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی، با ضد انقلاب در استان‌های مرزی مقابله کردیم به دنبال آن در 31 شهریور 59 جنگ هشت ساله‌ای بر ملت ما تحمیل شد و با جان جوانان ما و تقدیم دویست هزار شهید از انقلاب اسلامی حمایت کردیم. پس از آن تحریم‌های اقتصادی بر کشور ما تحمیل شد و هنوز راه ادامه دارد.

آیت​الله موسوی جزایری خاطرنشان کرد: تحریم‌های اقتصادی با مقاومت شما ملت غیور ایران به پایان رسید ولی هم اکنون فرزندان ما در جبهه‌های موصل، الانبار، فلوجه و آن سوی تکریت و همچنین در سوریه در جبهه‌های حلب و رقه در حال جنگ با اسلام بنی‌امیه هستند. همچنان می‌جنگیم و شهید می‌دهیم و این ادامه همان راه است.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه این حضور نشانه اعلام بیعت مجدد با ولی فقیه برای ادامه راه است تا امانت را به دست صاحب اصلی آن حضرت مهدی موعود(عج) برسانیم، گفت: ان‌شاءالله با توکل بر خدا و رهبری امام آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی این راه را ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام

کد N1128313

وبگردی