آفتاب

تأکید بر شناسایی موانع اسلامی شدن دانشگاه‌ها

تأکید بر شناسایی موانع اسلامی شدن دانشگاه‌ها

سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام گفت: باید برنامه‌های جامع همه‌جانبه در سطوح مختلف تدبیر و اجرا شود تا انشالله به هدف اسلامی شدن دانشگاه نزدیک‌تر شویم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «غلام‌رضا غیاثی»، در جلسه هماهنگی دفاتر نهاد دانشگاه‌های استان اظهار کرد: فرصت‌های متعددی در اختیار مجموعه نهاد است که باید با برنامه‌ریزی، هماهنگی، هم‌اندیشی، هم‌فکری و هم‌افزایی به‌سوی تحقق اهداف نهاد گام برداریم و شاهد آثار عینی آن در میان دانشگاهیان باشیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام از مجموعه هم‌اندیشی اساتید، مدیران گروه معارف و اساتید این گروه به‌عنوان ظرفیت‌هایی مهم نام برد که باید موردتوجه قرار گیرد و ادامه داد: باید مشکلات و موانع شناسائی و در راستای رفع آن‌ها پیگیری لازم به عمل آید.

غیاثی گفت: باید برنامه‌های جامع همه‌جانبه در سطوح مختلف تدبیر و اجرا شود تا انشالله به هدف اسلامی شدن دانشگاه نزدیک‌تر شویم.

بر اساس این گزارش حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدباقر هاشمی» - معاون نهاد رهبری دانشگاه ایلام نیز گفت: دهه فجر چشمه جوشان بصیرت و آگاهی، عزت و حقیقت‌طلبی، استقلال، آزادی و نفی استبداد داخلی و سلطه استکبار جهانی است و وظیفه ما توسعه و تعمیق آگاهی‌ها و علائق اسلامی دانشجویان و دانشگاهیان و تبیین ارزش‌های اسلامی و همچنین ایجاد گسترش فضای معنوی و اسلامی در دانشگاه‌ها و رشد فضائل اخلاقی در دانشگاهیان است.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گفت: رشد بینش سیاسی در محیط دانشگاه و حمایت و هدایت فکری تشکل‌های دانشجویی و دانشگاهی و حاکمیت بخشیدن به ارزش‌های اسلامی و انقلابی در سطوح اجرایی و علمی از وظایف ذاتی و مأموریت‌های اصلی دفاتر نهاد در دانشگاه است و باید با نگاه واقع‌بینانه مطالعه همه‌جانبه و تصمیم خردمندانه آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.

هاشمی افزود: یکی دیگر از مأموریت‌های مهم نهاد رصد مسائل سیاسی، فرهنگی و اعتقادی دانست و گفت: بخشی از ماموریت ما مقابله با ترویج عقاید و افکار انحرافی، تهاجم فرهنگی، جنگ نرم و نفوذ دشمن و آگاهی بخشی نسبت به فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی است.

معاون نهاد دانشگاه ایلام گفت: تقویت روح خودباوری و استقلال فکری، خدامحوری، شهادت‌طلبی، عدالت‌خواهی، دشمن‌شناسی و اجرای مطالبات مقام معظم رهبری از دیگر وظایف نهاد در میان دانشگاهیان است.

انتهای پیام

کد N1127731

وبگردی