آفتاب

افتتاح 530 پروژه در خراسان‌شمالی طی دهه فجر

افتتاح 530 پروژه در خراسان‌شمالی طی دهه فجر

معاون عمرانی استانداری خراسان‌شمالی از افتتاح 530 پروژه در استان طی دهه فجر در استان خبر داد.

علی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی، اظهار کرد: در مجموع 530 پروژه با اعتبار یک میلیارد و 760 میلیون ریال طی ایام الله دهه فجر در استان به بهره برداری می‌رسد. از مجموع این تعداد پروژه 270 مورد مربوط به دستگاه‌های اجرایی همانند راه و شهرسازی، جهادکشاورزی، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، بنیاد مسکن، آب و فاضلاب روستایی و شهری است.

وی با اشاره به افتتاح 260 پروژه در حوزه دهیاری و بخشداری‌های استان، عنوان کرد: برای بهره برداری از این تعداد پروژه نیز 65 میلیارد ریال تخصیص یافته است. اعتبارات هزینه شده برای پروژه‌های دهه فجر از اعتبارات استانی، ملی و سفر مقام معظم رهبری است.

موسی حاجی زاده، فرماندار شهرستان بجنورد نیز گفت: همزمان با ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی 90 پروژه با اعتبار بیش از 488 میلیارد ریال در این شهرستان افتتاح می‌شود. از مجموع این تعداد پروژه 55 طرح عمرانی در دستگاه‌های اجرایی و 35 مورد نیز در حوزه دهیاری و شهرداری‌ها افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به گازرسانی به 16 روستای شهرستان بجنورد با اعتبار 19 میلیارد و 800 میلیون ریال، افزود: در این ایام روستاهایی نظیر قاضی گیفان، امیرآباد، شهدای ناوه، قلعه جق، دربند، حسن آباد، گیفان علیا، گیفان سفلا، یزدان آباد و حاجی آباد از نعمت گاز برخورار می‌شوند.

حاجی زاده خاطرنشان کرد: طی ایام الله دهه فجر توسعه شبکه فاضلاب شهر بجنورد و اصلاح و توسعه شبکه آب بجنورد و گلستان شهر با اعتبار 46 میلیارد و 300 میلیون ریال انجام می‌شود.

عباسعلی صفایی، فرماندار شهرستان شیروان از افتتاح 72 پروژه با اعتبار 400 میلیارد ریال طی ایام الله دهه فجر در این منطقه خبر داد و افزود: افتتاح واحد تولیدی و صنعتی، گازرسانی و آبرسانی به چندین روستا و بهره برداری از دو آموزشگاه از مهمترین پروژه‌های دهه فجر در این شهرستان است.

وی با اشاره به بهره برداری از پروژه‌های مربوط به شهرداری‌ و دهیاری‌ها، افزود: طی ایام الله دهه فجر در راستای آبادی شهرهای کوچک و روستاها، پروژه‌هایی نظیر جدول کشی، ایجاد معابر شهری و احداث دیوار ساحلی افتتاح می‌شود. بهره برداری از مرکز کاردرمانی زندانیان و طرح هادی روستایی در این شهرستان نیز طی این ایام در دستور کار قرار دارد.

امان الله خدمتگزار، فرماندار شهرستان فاروج نیز گفت: طی ایام الله دهه فجر در این شهرستان 23 پروژه با اعتبار 113 میلیارد و 260 میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد. بیشتر این پروژه‌ها در حوزه‎های کشاورزی، صنعتی و ایجاد زیرساخت‌های اولیه در روستاهای منطقه است.

وی با اشاره به بهره برداری از مجتمع آبرسانی در این منطقه، افزود: در دهه فجر گازرسانی به بیش از پنج روستای شهرستان فاروج در دستور کار قرار دارد. پروژه‌های فراوانی در حوزه دهیاری ،شهرداری و طرح هادی در سطح شهرستان به بهره برداری می‌رسد. بخش مرکزی، خبوشان و همه شهرهای منطقه از مزایای پروژه‌های ایام الله دهه فجر برخوردار خواهند شد.

غلامرضا عوض زاده، فرماندار شهرستان مانه و سملقان نیز گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر 58 پروژه با اعتبار 400 میلیارد ریال اعتبار در این شهرستان افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 36 کیلومتر راه روستایی با 120 میلیارد ریال اعتبار آسفالت می‌شود، ادامه داد: برای 12 کیلومتر از راه روستایی نیز با هزینه کرد 10 میلیارد ریال روکش آسفالت انجام خواهد شد. طی دهه فجر 9 روستای این منطقه از نعمت گاز بهرمند می‌شود. این روستاها بیشتر در محور عشق آباد و اطراف سد شیرین دره قرار دارند. به منظور 30 کیلومتر لوله گذاری بیش از 40 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. پروژه‌هایی نیز در حوزه دهیاری و شهرداری ها به بهره برداری می‌رسد.

احمد ریواده، فرماندار شهرستان راز و جرگلان نیز گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر 41 پروژه با اعتبار 117 میلیارد و 110 میلیون ریال اعتبار در این شهرستان به بهره برداری می‌رسد. این تعداد پروژه شامل 15 سایت BTS تلفن همراه بوده که از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری در این منطقه افتتاح می‌شود.

وی افزود: در نقطه صفر مرزی و در روستای کلاته ابراهیم، مرکز بهداشتی درمانی با اعتبار هفت میلیارد ریال و برخورداری هفت روستای مجاور از مزایای این مرکز و با استفاده از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به بهره برداری می‌رسد. همزمان با دهه فجر سه مدرسه در روستاهای کلاته بهار، اشرف دره و مرکز این شهرستان افتتاح خواهد شد.

ریواده با اشاره به بهره برداری از دو فضای رو باز ورزشی در روستاهای یکه سعود و تنگه ترکمن، عنوان کرد: دیگر پروژه‌های قابل افتتاح این شهرستان در ایام الله دهه فجر در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، گازرسانی و آبرسانی می‌باشد. همه جمعیت شهرستان راز و جرگلان از مزایای این پروژه‌ها بهرمند خواهند شد.

علی اکبر محبی، فرماندار شهرستان جاجرم نیز گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر 61 پروژه با اعتبار 61 میلیارد و 280 میلیون ریال در این منطقه به بهره برداری می‌رسد. افتتاح طرح هادی روستایی، سه باب خانه عالم، مسکن روستایی، پانسیون مسکونی برای پزشکان در سنخواست از مهمترین پروژه‌های دهه فجر در این شهرستان است.

وی افزود: افتتاح اولین کارخانه گیاهان دارویی خراسان‌شمالی از سوی جهاد کشاورزی در شهرستان جاجرم به بهره برداری می‌رسد. در حوزه شهرداری و دهیاری‌ها نیز افتتاح پروژه‌هایی همانند پارک کودک، سیل بند، پیاده رو سازی، جدول کشی و آسفالت ریزی برخی از خیابان‌ها در دستور کار قرار دارد.

محبی با اشاره به این که طی دهه فجر برخی از روستاها و شهرک‌های صنعتی منطقه از نعمت آب، برق و گاز برخوردار می‌شوند، عنوان کرد: طرح‌های اشتغال زایی نیز هماند گاوداری، مرغ داری گوشتی، پرورش گوسفند و بوقلمون و فروشگاه مواد غذایی از سوی کمیته امداد برای مددجویان افتتاح خواهد شد.

محمدزاده، فرماندار شهرستان گرمه نیز اظهار کرد: همزمان با ایام الله دهه فجر 18 پروژه با اعتبار 150 میلیارد ریال در شهرستان گرمه به بهره برداری می‌رسد. افتتاح دو باب مدرسه شش کلاسه، خانه عالم، مسکن روستایی و گلخانه صنعتی از مهمترین پروژه‌های این شهرستان در دهه فجر است.

وی با اشاره به گلنگ زنی دو پروژه طی این ایام در شهرستان گرمه، افزود: گلنگ آبیاری تحت فشار برای 900 هکتار از زمین‌های روستای دشت و یادمان شهدای گمنام گرمه به زمین زده می‌شود.

مهدی عابدی، فرماندار شهرستان اسفراین نیز گفت: همزمان با دهه فجر ۷۶ پروژه با اعتبار ۴۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: اجرای خط انتقال گاز از صفی آباد به بام با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال، افتتاح ندامتگاه اسفراین با ۹۰ میلیارد ریال اعتبارو بهره برداری از خوابگاه شبانه روزی، هنرستان و کانون پرورش فکری صفی آباد با ۶۵ میلیارد ریال از مهمترین پروژه‌های دهه فجر در این شهرستان است. راه اندازی بخش ccu بیمارستان اسفراین با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار و اجرای روکش آسفالت در راه‌های روستایی اسفراین نیز در این ایام در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور افتتاح پروژه‌های مربوط به شهرداری‌ها نیز ۵۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

انتهای پیام

کد N1127535

وبگردی