آفتاب
فیلم فجر ۳۴ در آینه مهر

صداگذاری ۷ فیلم در استودیو بهمن/فیلم‌ها در ایران صداگذاری می‌شوند

صداگذاری ۷ فیلم در استودیو بهمن/فیلم‌ها در ایران صداگذاری می‌شوند

بهمن اردلان از جمله صداگذاران سینمای ایران از صداگذاری ۷ فیلم جشنواره از جمله «امکان مینا»، «گیتا»، «خانه ای در خیابان چهل و یکم»، «متولد ۶۵»، «مالاریا» و «سیانور» در استودیو بهمن خبر داد.

بهمن اردلان صداگذار سینمای ایران با اشاره به اینکه ۷ فیلم حاضر در جشنواره فیلم فجر در استودیو بهمن صداگذاری شده است، به خبرنگار مهر گفت: طی روزهای گذشته و با توجه به اینکه هرچه سریعتر باید فیلم های راه یافته به این دوره از جشنواره فیلم فجر برای نمایش در سینماها  آماده می شدند، من و همکارانم شبانه روز در استودیو بهمن در تلاش بودیم تا بتوانیم فیلم هایی را که در دست داریم به موقع به جشنواره فیلم فجر برسانیم.

وی ادامه داد: در این دوره از جشنواره فیلم های «امکان مینا» به کارگردانی کمال تبریزی، «نقطه کور» ساخته مهدی گلستانه، «گیتا» به کارگردانی مسعود مددی و «خانه ای در خیابان چهل و یکم» به کارگردانی حمیدرضا قربانی را صداگذاری کردم که تقریبا صداگذاری همه این فیلم ها به پایان رسیده است.

اردلان گفت: علاوه بر صداگذاری فیلم «متولد ۶۵» ساخته مجید توکلی که پیش تر از این صداگذاری آن به پایان رسیده بود، فیلم های «مالاریا» به کارگردانی پرویز شهبازی و «سیانور» اثر بهروز شعیبی نیز توسط محمد کشفی در استودیو بهمن صداگذاری شده است.

این صداگذار با اشاره به سهولت مراحل فنی بعد از ورود تجهیزات دیجیتال به سینما بیان کرد: از زمانی که تجهیزات کامپیوتری و دیجیتالی به حرفه صداگذاری ورود پیدا کرد دست ما برای انجام کار بازتر شد. تصاویر دیجیتال و سیستم صدای دالبی این امکان را برای ما فراهم کرد که بتوانیم صداگذاری و میکس را در کشور خودمان انجام دهیم.

وی ادامه داد: تقریبا سه سال است که دیگر برای این مرحله نیازی به سفرهای خارجی نیست و فیلم های شرکت کننده در جشنواره و در کل آثار تولید شده در سینمای ایران در کشور خودمان و با سیستم ۵.۱ صداگذاری و میکس می شوند.

بهمن اردلان در پایان گفت: صداگذاری به قصه فیلم و درام آن وابسته است و فضای روایت فیلم برای ما تعیین می کند چه کاری انجام دهیم. در این میان فیلم های آپارتمانی و گفتگو محور، فضای محدودتری برای کار صداگذاری دارند و فیلم های اکشن و جنگی که از فضای بیرونی با ریتم تند برخوردارند تنوع کار ما را بالا می برند.

کد N1127471

وبگردی