آفتاب

ایجاد 100 مرکز بهداشتی و درمانی در سطح آذربایجان‌ شرقی تا سال 96

ایجاد 100 مرکز بهداشتی و درمانی در سطح آذربایجان‌ شرقی تا سال 96

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: در دو سال اخیر از 1002، خانه بهداشت استان، 85 خانه بهداشت تعمیر شدند و قول می‌دهیم تا اوایل سال 96، حدود 100 مرکز بهداشت و درمانی را در استان ساخته و افتتاح کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان‌ شرقی، محمدحسین صومی در مراسم رونمایی از برنامه طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت استان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید کارهای بزرگی در حوزه بهداشت و درمان انجام داده است، گفت: علی‌رغم مشکلات عدیده مالی که در پایان سال 92 به خاطر بی‌توجهی‌های قبلی انجام شده بود با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید از بهمن ماه 92 دیدگاه‌ها تغییر یافت و تحول عظیمی در حوزه بهداشت و درمان انجام شد.

وی با اشاره به اجماع سازمان جهانی بهداشت برای بررسی وضعیت نظام سلامت در کشور افزود: سند طرح تحول نظام سلامت، اولین سندی بود که رونمایی شده و در جمع رؤسای دانشگاه‌ها بیشترین ضربه‌ای که مردم از ناحیه درمان می‌خورند مربوط به تامین هزینه‌های درمانی عنوان شد.

وی ادامه داد: قبل از اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها شاهد بی‌حرمتی به بیماران و همراهان بیماران بودیم، به طوری که وقتی بیماری فوت می‌کرد و خانواده‌اش توان ترخیص وی را نداشتند فشار زیادی بر آنان وارد می‌شد.

صومی درمان را جدای از بهداشت ندانسته و اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تحول جدی در حوزه بهداشت و درمان اتفاق افتاد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه علی‌رغم تمامی تنگناهای موجود در تامین بودجه‌ها، وزارت بهداشت عملکرد بسیار خوبی را داشته است، گفت: دولت متعهد شده که تحولات حوزه بهداشت و درمان را مدیریت کرده و اجازه هیچ‌گونه کم کاری و عدم رعایت قوانین تصویب شده را در بیمارستان‌های سطح کشور نخواهد داد.

وی با اشاره به اینکه در طول 15 سال گذشته خانه‌های بهداشت با ساختار مناسب ایجاد نشده بود، افزود: در دو سال گذشته تمامی خانه‌های بهداشت استان تجهیز شد و مروجان سلامت که تا دو سال اخیر از فضای بهداشتی مناسبی برخوردار نبودند، با امکانات و فضای بهتری شروع به کار کردند.

وی تاکید کرد: در دو سال اخیر از 1002 خانه بهداشت استان، 85 خانه بهداشت تعمیر شدند و قول می‌دهیم تا اوایل سال 96، حدود 100 مرکز بهداشت و درمانی را در استان ساخته و افتتاح کنیم.

صومی همچنین با اشاره به رویداد فرهنگی سال 2018 در تبریز یادآور شد: تا سال 2018 تمامی مراکز بهداشتی در تبریز را بازسازی و مجهز خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پایان با اشاره به استفاده مناسب از نیروی انسانی در دو سال گذشته گفت: درگیر کردن انسان‌های توانمند که دولت را از تصدی‌گری به تولی‌گری سوق دادند، کار بزرگی بود که در دو سال گذشته انجام گرفت.

به گزارش ایسنا، در خاتمه این مراسم برنامه طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت با حضور خدادوست، مدیر کل بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت رونمایی شد.

انتهای پیام

کد N1125116

وبگردی