آفتاب
مطهری در چهاردهمین کنگره حزب مردم سالاری:

من ردصلاحیت شدم اما همه را تشویق به شرکت در انتخابات می کنم

من ردصلاحیت شدم اما همه را تشویق به شرکت در انتخابات می کنم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مشارکت مشارکت بالای مردم در انتخابات آتی را ضروری دانست و گفت: در شرایط فعلی با وجود همه رد صلاحیت ها، معتقدم مردم باید به طور فعال حضور داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مطهری در چهاردهمین کنگره حزب مردم سالاری که صبح امروز در مجتمع آدینه تهران برگزار شد با تاکید بر ضرورت مشارکت بالای مردم در انتخابات آینده اظهار داشت: به هر حال در همین شرایط فعلی نیز با وجود همه رد صلاحیت ها معتقدم که مردم باید به طور فعال در انتخابات شرکت کنند.

وی با بیان اینکه ما تجربه مجلس نهم را داریم، افزود: در این مجلس اصلاح طلبان تقریبا انتخابات را تحریم کرده بودند و غیر از چند حزب، اکثریت اصلاح طلبان در این انتخابات شرکت نکردند و نتیجه آن مجلس نهم بود که با مجلس ایده آل فاصله زیادی دارد.

مطهری گفت: وقتی مجلس هشتم را با مجلس نهم مقایسه می کنیم می بینیم که مجلس هشتم قوی تر بود و نمایندگان خوش فکر بیشتری در آن حضور داشت.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: در مجلس هشتم حدود ۵۰ - ۶۰ نفر نماینده خوش فکر بودند اما امروز شاید تعداد این افراد از ۱۰ نفر تجاوز نکند. اگر اصلاح طلبان تحریم نمی کردند قاعدتا مجلس بهتری شکل می گرفت.

وی با اشاره به رد صلاحیت ها گفت: در بین افرادی که تایید صلاحیت شده اند باز هم کسانی هستند که اگر مردم همت کنند به مجلس خواهند رفت.

مطهری تصریح کرد: در انتخابات مجلس به دلیل رقابت های قومی و طایفه ای، مردم شرکت می کنند لذا مشارکت مردم قابل قبول خواهد بود و کسانی که در شهرهای بزرگ تحریم می کنند این طور نیست که مشارکت در انتخابات به ۳۰ تا ۴۰ درصد برسد.

وی با تاکید بر اینکه درست است که بنده رد صلاحیت شده ام اما همه را تشویق به مشارکت جدی می کنم، افزود: مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در این دوره مهم است و با انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ ارتباط دارد.

نماینده مردم تهران با همه اینها همه باید مشارکت بالایی داشته باشیم و بعد از آن به فکر اصلاح آسیب ها باشیم. انحرافات و آفت هایی که برای انقلاب ما پیدا شده مخالف قانون اساسی است.

کد N1123445

وبگردی