آفتاب

اشتباه‌های متداول در انجام حرکات ورزشی و راه‌حل آنها

اشتباه‌های متداول در انجام حرکات ورزشی و راه‌حل آنها

معمولا افراد دراز و نشست را برای پرورش عضلات شکم انجام می‌دهند اما اگر حرکت دراز و نشست را به درستی انجام ندهید، عضلات لگن بیشتر فشار را تحمل کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، برای این که میزان اثر حرکات ورزشی را متوجه شوید باید به اثر آنها نگاه کنید. بدن نشانه‌های زیادی را بعد از ورزش به شما نشان می‌دهد. برای مثال سوزش عضلات لگن، انقباض عضلات شانه و عضلات زانو از نشانه‌های بعد از ورزش هستند.

در صورتی که نشانه‌ های ورزشی را بهتر بشناسید می توانید بهتر به ورزش عادت کنید و فایده بیشتری از ورزش ببرید. گاهی اوقات می‌توانید از روی نشانه‌های بعد از ورزش اشتباه‌های خود را بفهمید و آنها را رفع کنید تا بهتر حرکت ورزش را انجام دهید.

* شنای سوئدی

اگر به هنگام انجام شنای سوئدی در قسمت بالایی شانه و عضله بالای ستون فقرات احساس درد و انقباضی می کنید باید در حرکت تغییر ایجاد کنید.

در صورتی که احساس کردید استخوان گرد شانه به خوبی در جای خود قرار نگرفته است یعنی شانه خوب ثابت نشده است. شنای سوئدی هم بر روی عضلات ثابت و هم بر روی عضلات متحرک کار می‌کند.

هنگام انجام این حرکت باید احساس کنید که عضلات اطراف شانه، شکم، باسن و چهار سر ران کار می‌کنند. هنگام انجام شنا باید تیغه شانه‌ها را همراه با هم حرکت دهید و به سمت پایین ببرید. شانه‌ها را به سمت گردن منقبض نکنید.

* دراز و نشست

در حرکت دراز و نشست اگر احساس می کنید که عضلات پایین کمر و عضلات لگن به جای شکم کار می‌کنند باید در حرکت تغییر ایجاد کنید.

برای حل این مشکل بهتر است که به هنگام انجام دراز و نشست با شدت زیاد نفس بکشید. این حرکت باعث می‌شود که عضلات شکم درگیر شوند. بهتر است بعد از حرکت دراز و نشست حرکت پلانک و پلانک از بغل انجام دهید.

حرکت پلانک

* اسکات و لانژ

اگر به هنگام انجام حرکت لانژ و اسکات در پاهایتان احساس گرفتگی می کنید باید در حرکت تغییر ایجاد کنید.

اگر در کف پا احساس ناراحتی کنید به این علت است که شما تمام وزن خود را بر روی سینه کف پا انداخته‌اید. در انجام هر حرکتی وقتی وزن را بر روی سینه پا بیاندازید احساس ناراحتی خواهید کرد. بهتر است در هنگام انجام این نوع ورزش‌ها وزن را بر روی پاشنه پا بیاندازید.

لانژ

در این حالت انگشتان پا را صاف بر روی زمین قرار دهید. اگر احساس گرفتگی کردید کف پا را راحت و آزاد کنید. برای آزاد کردن کف پا می توانید از حرکت زیر استفاده کنید. بنشینید ساق پای خود را بر روی یک توپ لاکراس قرار دهید. پای دیگر را بر روی آن پا بگذارید و خود را بر روی توپ بالا و پایین حرکت دهید. قسمتی که بیشتر در آن احساس گرفتگی می کنید را بر روی توپ فشار دهید.

یک توپ لاکراس را زیر پا قرار دهید و آن را زیر پا به جلو و عقب حرکت دهید.

توپ را به روی جایی که بیشتر احساس گرفتگی می کنید فشار دهید. یک تا دو دقیقه این حرکت را تکرار کنید.

انتها‌ی‌ پیا‌م

کد N1122908

وبگردی