آفتاب
گزارش ایسنا از نشست اصولگرایان مشهد؛

درخواست پایداری از پژمانفر، بستن لیست در یک چشم بهم زدن و...

درخواست پایداری از پژمانفر، بستن لیست در یک چشم بهم زدن و...

سران تشکل‌های اصولگرایان مشهد صبح امروز در نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان- این نشست خبری با حضور آقایان سیدمحسن بنی‌هاشمی دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری، محمدجواد آرین‌منش دبیر حزب موتلفه اسلامی، مجید فاطمی ارفع سخنگوی جبهه پایداری، عفت شریعتی دبیر جامعه زینب و مصطفی رحیم‌زاده دبیر جمعیت ایثارگران خراسان رضوی در دفتر حزب موتلفه برگزار شد.

در ابتدای این نشست بنی‌هاشمی اظهار کرد: اگر بخواهیم از بین کاندیداها با توجه به شاخصه‌ها 5 نفر را انتخاب کنیم باید علاوه بر معیار صالح و اصلح بودن، معیار رای‌آوری را نیز به آن اضافه کنیم.

وی با اشاره به اینکه ائتلاف اصولگرایان در مشهد زیر نظر شورای ائتلاف اصولگرایان تهران شکل گرفته است، افزود: این شورا از چهار ضلع جبهه پیروان خط امام و رهبری،‌ جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، جبهه پایداری و حامیان دکتر قالیباف شکل گرفته که از هر کدام دو نفر در این شورا حضور دارند. یک نفر هم به نمایندگی از اقشار مردم در این شورا حضور پیدا می‌کند.

انتخاب دبیر و سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: شورای ائتلاف اصولگرایان در مشهد جلسات خود را برگزار می‌کند که طی این جلسات جناب آقای محمود عامری‌فر به عنوان دبیر و دکتر وکیلی به عنوان سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان مشهد انتخاب شدند، البته اگر ائتلاف در مراحل نهایی به اشکال برخورد کند ما نتیجه را به تهران به عنوان داور واگذار می‌کنیم.

در ادامه این نشست خبرنگاری در خصوص ضرورت حضور علما در شورای ائتلاف اصولگرایان سوال کرد که فاطمی ارفع در پاسخ به این سوال گفت: طبیعی است که نظام جمهوری اسلامی ایران با عنایت به اینکه پایه‌های آن را فقاهت تشکیل می‌دهد، در حوزه فعالیت‌های سیاسی نیز باید این موضوع را مدنظر قرار دهند. در شورای ائتلاف اصولگرایان هم چه در تهران و چه در مشهد ما مرکزیت علما و فقها را در دستور کار قرار داده‌ایم.

سخنگوی جبهه پایداری در خراسان رضوی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه چرا اعضا و حتی دبیر جبهه پایداری از مصاحبه‌ انتخاباتی پرهیز می‌کنند طوری که گمان می شود این جبهه در سایه فعالیت می‌کند، عنوان کرد: من فکر می‌کنم عملکرد جبهه پایداری در استان بسیار شفاف است، ما از همان ابتدا نسبت به وحدت اصولگرایان تاکید داشتیم و به لطف خدا از ابتدای تشکیل جلسات شورای ائتلاف اصولگرایان در مشهد نمایندگان جبهه پایداری نیز در آن حضور داشتند.

درخواست پایداری از پژمانفر

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه شنیده شده حجت‌الاسلام پژمان‌فر دیگر دبیر جبهه پایداری نیستند، در حال حاضر دبیر این جبهه در خراسان رضوی چه کسی است، افزود: بسیار واضح و مبرهن است که دبیر جبهه پایداری جناب‌ آقای پژمان‌فر هستند، البته ایشان با عنایت به اینکه کاندیدا هستند شورای مرکزی هم از ایشان درخواست کرده که ترجیحا در جلسات جبهه پایداری تا روزهای منتهی به انتخابات شرکت نداشته باشند، از این جهت که ایشان کاندیدا هستند و ممکن است ذی‌سهم باشد، در این رابطه با آقای پژمانفر صحبت شده و این موضوع را پذیرفته‌اند.

سخنگوی جبهه پایداری در خراسان رضوی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر اینکه اگر شورای ائتلاف اصولگرایان هیچ‌کدام از کاندیدای مدنظر جبهه پایداری را در لیست قرار ندهد آیا شما لیست مستقل منتشر می‌کنید، تصریح کرد: ما دو نماینده در شورای ائتلاف داریم که پایبند به نتیجه خواهیم بود. شورای ائتلاف اصولگرایان برنامه‌های خود را مشخص کرده و در حال حاضر مشغول رصد برنامه‌های کاندیداست، اگر ما به این نتیجه برسیم که شورای ائتلاف اصولگرا براساس سازوکارهای تقسیم شده حرکت می‌کند که قطعا هم اینگونه خواهد بود ما پایبند به نتیجه این شورا خواهیم بود حتی اگر کاندیدای مدنظر جبهه پایداری در لیست حضور نداشته باشد.

فاطمی‌ارفع تاکید کرد: کاندیدای مورد نظر ما همان کاندیدای شورای ائتلاف اصولگرایان است.

وی در خصوص تغییر دبیر جبهه پایداری نیز گفت: تاکنون در رابطه با دبیر صحبتی نشده اما اگر آقای پژمانفر از اظهار نظر در رابطه با جبهه‌پایداری پرهیز کرده‌اند شاید به این دلیل بوده که منتظر بودند تا سخنگو مشخص شود.

در ادامه این جلسه خبرنگاری از عفت شریعتی در خصوص حضور بانوان اصولگرا در انتخابات مجلس شورای اسلامی سوال کرد که وی گفت: من حضور بانوان اصولگرا را در این انتخابات را بسیار بانشاط می‌بینم.

در ادامه این جلسه خبرنگاری پرسید با توجه به رد صلاحیت‌های گسترده سران اصلاح‌طلب در انتخابات احتمال پیروزی اصولگرایان بسیار زیاد شده است، اما با قوت یافتن احتمال پیروزی، احتمال انشقاق نیز افزایش می یابد، نظر شما در این رابطه چیست؟.

آرین‌منش در پاسخ به این سوال گفت: به نظر من شرایط اینگونه که شما می‌گویید نیست. چرا که اخیرا بزرگان اصلاح‌طلب اظهار نظر کرده‌اند که علی‌رغم اینکه چهره‌های شاخص ما رد صلاحیت شده‌اند ما به اندازه کافی نیرو برای انتخابات داریم.

پیدا کردن 5 نیروی اصلاح طلب در مشهد کار مشکلی نیست

وی افزود: هنوز از لایه‌های دوم و حتی برخی از لایه‌های اول اصلاح‌طلبان شخصیت‌هایی باقی ماندند و در مشهد پیدا کردن 5 نیروی اصلاح طلب کار مشکلی نیست، حتی من شنیده‌ام که آنان با برخی از جوانان که حتی خیلی صاحب نام نیستند مصاحبه می‌گیرند، پس با این تفاسیر ما شاهد رقابت جدی در انتخابات آینده خواهیم بود.

این نماینده پیشین مجلس خاطرنشان کرد: شرایط انتخابات مجلس دهم مثل انتخابات گذشته که رقابت درون جریان اصولگرایی بود نخواهد بود، انتخابات از نظر من دو قطبی و یا سه قطبی خواهد بود.

دبیر حزب موتلفه اسلامی در خراسان رضوی حامیان دولت، اصولگرایان و اصلاح طلبان را از قطب‌های انتخابات مجلس دهم دانست و گفت: من مجلس آینده را یک مجلس دو قطبی نمی‌بینم، مجلسی متکثر می‌بینیم که از همه سلایق با نیروهای قوی و متخصص در آن حضور خواهند داشت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص اینکه چرا نماینده‌ای از رهروان ولایت در شورای ائتلاف اصولگرایان حضور ندارند، گفت: رهروان ولایت در آخرین تجدید نظرهای خود به این جمع‌بندی رسیدند که به اصولگرایان بپیوندند. در ائتلاف اصولگرایان آقایان قالیباف، ولایتی و جلیلی نماینده دارند و مجموعه فراگیری را در تهران تشکیل دادند ما هم در اینجا تقریبا همه اضلاع اصولگرا در ائتلاف حضور دارند.

خبرنگار دیگری از عفت شریعتی علت عدم حضورش در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را پرسید که وی در پاسخ گفت: در شهر مشهد بانوان زیادی برای انتخابات ثبت‌نام کردند، من هم به دلیل اینکه برخی از کارهای پژوهشی را انجام می‌دهم نتوانستم در این دوره از انتخابات شرکت کنم.

ائتلاف اصولگرایان برای رسیدن به نتیجه باید سریع‌تر حرکت کند

در ادامه این جلسه بنی‌هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا از اضلاع اصولگرایی شخصیت‌هایی از جبهه یکتا و ایستادگی دعوت نشدند، گفت: ائتلافی که در مشهد تشکیل شد دیرهنگام بود و باید برای رسیدن به نتیجه سریعتر حرکت کند. سنگین کردن بار ائتلاف باعث می‌شود که به جای کار کردن اعضاء مشغول حل و فصل مسائل داخلی خود شوند. ائتلافی که در تهران تشکیل شده مقدمات آن چندین ماه قبل در تهران انجام شده و در نهایت یک گروه 21 نفره برای انتخاب 30 نفر تعیین شده است. در حالی که در مشهد با تشکیل یک شورای 9 نفره قرار است 5 نفر انتخاب شوند و انتخاب 9 نفر برای 5 نفر کافی است.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در خراسان رضوی گفت: اما پرانتز ما باز است که اگر افراد و اضلاع دیگری می‌خواهند وارد شوند با رای دو سوم از 9 نفر در ائتلاف حضور داشته باشند.

بنی‌هاشمی همچنین در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر اینکه جبهه یکتا اعلام کرده که فعالیت استانی ندارد و حتی این جبهه تاکنون برای فعالیت سیاسی از وزارت کشور مجوز هم نگرفته است، آیا با این تفاسیر می‌تواند در ائتلاف اصولگرایان مشهد شرکت داشته باشند، گفت: گروه‌هایی که در حال حاضر در ائتلاف هستند نماینده مستقیم ضلع خود هستند اما غیر مستقیم طیف‌های هم فکر خود را نیز نمایندگی می‌کنند، مثلا جبهه پیروان طیف فکری این جبهه را نمایندگی می‌کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص زمان بسته شدن لیست شورای ائتلاف اصولگرایان افزود: ما جلسه‌ای در پیش رو داریم که طی آن شاخص‌ها را معین می‌کنیم، اگر شاخص‌ها تعیین شد با یک چشم‌ به هم زدن لیست بسته می‌شود البته اگر دوستان همکاری کنند و مانع‌تراشی نکنند.

انتهای پیام

کد N1121952

وبگردی