آفتاب
مدیر کل حقوقی و دعاوی سازمان تامین اجتماعی:

تعامل سازنده با دیوان عدالت زمینه ساز دفاع موثر از منافع تامین اجتماعی است

تعامل سازنده با دیوان عدالت زمینه ساز دفاع موثر از منافع تامین اجتماعی است

مدیرکل حقوقی و دعاوی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به برقراری ارتباط مناسب میان این سازمان و دیوان عدالت اداری گفت: تعامل سازنده با دیوان عدالت اداری زمینه ساز اجرای دقیقتر آرای دیوان و همچنین دفاع موثر از منافع سازمان است.

به گزارش سرویس «اجتماعی» ایسنا، دکتر عمران نعیمی در همایش سراسری کارشناسان حقوقی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته طی سال‌های اخیر در راستای برقراری تعامل مناسب با دیوان عدالت اداری شاهد هستیم که سازمان تامین اجتماعی از بین 64 دستگاه اجرایی کشور به عنوان دستگاه برتر در تعامل مناسب با دیوان عدالت انتخاب شده است.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط مناسب سازمان تامین اجتماعی منجر به دفاع بهتر از منافع این سازمان شده است، افزود: طی یکسال گذشته 37 پرونده مرتبط با سازمان تامین اجتماعی در هیات عمومی دیوان عدالت مطرح شده است که در اکثریت قریب به اتفاق این پرونده ها رای هیات عمومی به نفع سازمان تامین اجتماعی بوده است.

نعیمی از همکاری متقابل بین سازمان تامین اجتماعی و دیوان عدالت اداری در راستای کاهش دعاوی و تسریع در رسیدگی به پرونده ها خبر داد و گفت: در نتیجه این همکاریها دیوان عدالت اداری پس از دریافت شکایات مربوط به سازمان همزمان با ارجاع پرونده به شعب رسیدگی کننده، رونوشت شکایات را برای سازمان تامین اجتماعی ارسال و واحدهای حقوقی سازمان در سراسر کشور این پرونده ها را بررسی می کنند و در بسیاری مواقع امکان رفع مشکلات شاکیان فراهم و موضوع از دستور کار دیوان خارج می شود.

وی ادامه داد: این همکاریها در کاهش حجم پرونده های مربوط به سازمان تامین اجتماعی در دیوان عدالت بسیار موثر بوده است.

دکتر نعیمی امضای توافق نامه همکاری بین دیوان عدالت و سازمان تامین اجتماعی را اقدامی اساسی برای ارتقای همکاری این دو نهاد ارزیابی کرد و گفت: حوزه‌های تخصصی سازمان نیز اقدامات موثری را در راستای اجرای دقیق قوانین و عمل به آرای دیوان در دستور کار دارند که امیدواریم نتیجه این همکاری ها، کاهش پرونده های سازمان در دیوان عدالت اداری و افزایش رضایتمندی جامعه از خدمات سازمان تامین اجتماعی باشد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان یزد نیز در ابتدای این همایش با اشاره به ماده 148 قانون کار، اظهار کرد: نمایندگان سازمان تامین اجتماعی در مراجع رسیدگی کننده ادارات کار، حق رای ندارند و صرفا عضو هستند و امیدواریم شرایطی برای اخذ حق رای آنان فراهم شود.

محمد صابری همچنین به وضعیت صنایع استان یزد اشاره کرد و گفت: این استان بزرگترین واحدهای تولید کاشی و سرامیک در کشور را دارد و دومین استان معدنی و سومین استان تولید کننده فولاد کشور محسوب می شود و امیدوارم شاهد رونق اقتصادی این صنایع در استان یزد باشیم.

وی با بیان اینکه 820 هزار نفر در استان یزد تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، اظهار کرد: دومین ضریب پوشش تامین اجتماعی با 78 درصد در سطح کشور به استان یزد اختصاص دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مدیر کل تامین اجتماعی یزد افزود: 16 شعبه اصلی، 7 شعبه اقماری و 2 کارگزاری ارائه گر خدمات بیمه ای به جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی این استان هستند.

صابری گفت: در 9ماه منتهی به آذر ماه سال جاری، 539 میلیارد تومان در بخش بیمه ای از سوی سازمان در استان یزد هزینه شده است.

انتهای پیام

کد N1120646

وبگردی