آفتاب

ایجاد شعبه ویژه رسیدگی به جرایم مشروبات الکلی در اردبیل

ایجاد شعبه ویژه رسیدگی به جرایم مشروبات الکلی در اردبیل

‌دادستان عمومی و انقلاب اردبیل بر لزوم نظارت و کنترل بر فرزندان از سوی والدین عامل برای پیشگیری و عدم گرایش جوانان به مواد مخدر تاکید کرد.

‌دادستان عمومی و انقلاب اردبیل بر لزوم نظارت و کنترل بر فرزندان از سوی والدین عامل برای پیشگیری و عدم گرایش جوانان به مواد مخدر تاکید کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اردبیل، ناصر عتباتی در جمع اهالی محله شهریار اردبیل با اشاره به برخی از تهدیدها و آسیب‌های این منطقه گفت: یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که دشمنان ملت برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند تلاش برای تغییر سبک زندگی مردم است که نوع تعاملات و رفتارهای مردم را از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای تغییر دهند.

وی با بیان اینکه دشمنان با رواج بی بندوباری در فیلم‌های خود درصدد هستند الگو و فرهنگ اسلامی خانواده‌ها را به سبک زندگی غربی تغییر دهند، افزود: در کنار برخوردهای قضایی و انتظامی که با این معضل انجام می‌شود خانواده‌ها نیز باید توجه ویژه و نگاه جدی به معضل داشته باشند و نگذارند استحکام و اخلاق در خانواده‌ها فرو پاشد.

عتباتی با اشاره به بحث مواد مخدر به عنوان یک تهدید جدی گفت: آنچه دستگاه‌های حاکمیتی به ویژه مراجع انتظامی و قضایی در مقابله با مواد مخدر انجام می‌دهند بر مبنای قانون و برخورد جدی با مجرمان و سوداگران است و پرونده‌های متعددی در این زمینه تشکیل شده و مجازات سنگین برای متهمان در نظر گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: افزایش دو برابری کشفیات مواد مخدر در سال 93 نسبت به سال 92 نشان دهنده تلاش‌های بیش از پیش در مقابله با مواد مخدر است.

وی اضافه کرد: در ریشه یابی علل گرایش به مواد مخدر در کنار مرزی بودن استان و دخیل بودن عوامل سود مادی و اقتصادی در قاچاق مواد مخدر، عامل مهم تلاش دشمنان برای ضربه زدن به همیت و غیرت جوانان این مرز و بوم است که با ترویج مواد مخدر برای سست کردن اراده جوانان تلاش می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل بر لزوم نظارت و کنترل بر فرزندان از سوی والدین عامل برای پیشگیری و عدم گرایش جوانان به مواد مخدر تاکید کرد و از مردم خواست برای ایجاد شهر سالم و پاک و بدور از هر گونه جرایم، اطلاعات خود از فعالیت افراد در حوزه مواد مخدر را به مراجع قضایی و انتظامی گزارش کنند.

عتباتی معضل بعدی شهر اردبیل را تلاش عده‌ای برای تهیه و توزیع مشروبات الکلی دانست و افزود: مشروبات الکلی منشاء بسیاری از جرایم از جمله مزاحمت‌های خیابانی، خشونت‌های رفتاری، گفتاری، نزاع دسته جمعی، چاقو کشی و بسیاری از معضلاتی است که در جامعه اتفاق می‌افتد.

دادستان اردبیل از ایجاد شعبه ویژه رسیدگی به جرایم مشروبات الکلی خبر داد و گفت: امنیت شهر و حفظ جایگاه آن مهم است و ما در برخورد با افراد خاطی بدون هیچ اغماضی با اقتدار کامل برخورد می‌کنیم.

وی با تشریح خشونت و درگیری به منشاء آن پرداخت و بیان کرد: علاوه بر عوامل اقتصادی، پایین بودن آستانه تحمل مردم از علل اصلی بسیاری نزاع‌هاست.

دادستان اردبیل افزود: توجه به سبک زندگی اسلامی ایرانی و حاکمیت اعتقادات دینی در رفتار و گفتار از جمله راهکارهای اساسی در حل این معضل است.

انتهای پیام

کد N1120242

وبگردی