آفتاب

ضرورت تغییر نگرش جامعه به فرهنگ اشتغال

ضرورت تغییر نگرش جامعه به فرهنگ اشتغال

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان گفت: امروز نیازمند تغییر نگرش جامعه نسبت به فرهنگ اشتغال هستیم.

«محمدرضا یوسفی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، با بیان این‌که امروز نیازمند تغییر نگرش آحاد جامعه نسبت به فرهنگ اشتغال هستیم، افزود: متأسفانه یکی از بزرگ‌ترین مبلغان فرهنگ نادرست اشتغال، خانواده‌هایی هستند که فقط شغل دولتی را به‌عنوان شغل به حساب می‌آورند، بنابراین نه تنها فرهنگ اشتغال بین جوانان، بلکه خانواده‌ها نیز تغییر نگرش لازم است.

وی با اشاره به این‌که متأسفانه تفکر غالب بین آحاد مردم جامعه خصوصاً جویندگان کار و خانواده‌های آن‌ها این است که اشتغال واقعی به معنای استخدام دولتی است، تصریح کرد: این تفکر باعث شده که جوانان از دولت فقط انتظار فراهم کردن زمینه‌های استخدام داشته باشند. این در حالی است که با توجه به وضعیت اقتصادی و کاهش حجم سرمایه‌گذاری در سال‌های اخیر و عدم تناسب فرصت‌های ایجاد شده با ورودی جمعیت بیکار به بازار کار، راهی جز تغییر رویکرد جوانان و خانواده‌ها و اصلاح فرهنگ اشتغال نداریم.

این مسئول با یادآوری این‌که اگر دستگاه‌های عمومی نسبت به استفاده از حداکثر ظرفیت خود اقدام کنند، قادر به جذب 3000 نفر در طول سال خواهند بود، اظهار کرد: این بیانگر آن است که از مجموع 40 هزار نفر بیکاری که در جست‌وجوی کار هستند، حداکثر 3000 نفر می‌توانند وارد عرصه فعالیت در دستگاه‌های عمومی شوند و 37 هزار نفر باقی‌مانده باید در مکان و جای دیگری مشغول به کار شوند، از همین‌رو نیازمند تغییر تفکر فرهنگ اشتغال در جامعه هستیم.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان با بیان این‌که جوانان و خانواده‌ها باید بدانند که داشتن مدرک و تحصیلات دانشگاهی نمی‌تواند علتی برای اشتغال جوانان باشد، خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در جذب نیروی کار مورد اهمیت است، بحث مهارت است که حرف اول و آخر را در اشتغال می‌زند، از همین‌رو توصیه می‌کنیم جویندگان کار صرفاً به داشتن مدرک تحصیلی اکتفا نکرده و به‌دنبال مهارت‌آموزی باشند.

انتهای پیام

کد N1120101

وبگردی