آفتاب
نماینده‌ ولی‌فقیه در قزوین تاکید کرد

نماز مؤثرترین عامل آرامش روحی و معنوی در زندگی

نماز مؤثرترین عامل آرامش روحی و معنوی در زندگی

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: نماز مؤثرترین عامل پیدایش آرامش روحی و معنوی در زندگی است.

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: نماز مؤثرترین عامل پیدایش آرامش روحی و معنوی در زندگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قزوین، حجت‌الاسلام عابدینی در بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز اظهار کرد: خداوند در آیه 14 سوره طه می‌فرمایند، «إِنَّنِی أَنَا اللَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ أَنَا فَاعْبُدْنِی وَ أَقِمِ الصَّلاهَ لِذِکْرِی» من اللَّه هستم، معبودی جز من نیست، مرا پرستش کن و نماز را برای یاد من به‏‌پادار که در این آیه به یکی از فلسفه‏‌های مهم نماز اشاره‌ شده است.

وی با اشاره به اینکه از این آیه برمی‌آید انسان در زندگی این جهان با توجه به عوامل غافل کننده نیاز به تذکر و یادآوری دارد، افزود: وسیله‏‌ای که در فاصله‌‏های مختلف زمانی، خدا و رستاخیز و دعوت پیامبران و هدف آفرینش را به یاد انسان آورد و از غرق شدن در گرداب غفلت و بی‌خبری حفظ کند، نماز است.

عابدینی ادامه داد: خداوند می‌فرمایند، هر کس با نام و مرام من زندگی نمی‌کند زندگی پر از استرس و اضطراب خواهد داشت.

امام‌جمعه‌ شهر قزوین با اشاره به اینکه نماز ستون دین است و ولایت ستون نماز تصریح کرد: نماز فرد و جامعه را از بدی‌ها و پلیدی‌ها باز می‌دارد.

وی اضافه کرد: نماز آغاز آشنایی انسان با قرآن و دریچه آشنایی انسان با سرچشمه قرآن است، این در حالی است که همه جزئیات نماز، قرآن است.

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه با نماز می‌توان به حقیقت قرآن پی‌ برد، خاطرنشان کرد: نماز محراب عبادت، بندگی، مبارزه با نفس، شیطان و مبارزه با دشمنان درونی و بیرونی انسان است و هر کس در این میدان نبرد حضور دارد مقرب است.

انتهای پیام

کد N1120079

وبگردی