آفتاب
‌رئیس کل دادگستری لرستان:

رسانه ملی در جذب مخاطب موفق عمل نکرده است

رسانه ملی در جذب مخاطب موفق عمل نکرده است

‌رئیس کل دادگستری لرستان گفت: علاقمندی مردم به استفاده از شبکه‎های ماهواره‎ای در سال جاری بیشتر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، جعفر بدری در جلسه تعاملات قضایی انتظامی استان، افزود: در دنیای هزاره سوم شاهد انفجار اطلاعات از طریق وسایل ارتباط جمعی هستیم، به‎گونه‎ای که رسانه را ابزار جنگ نرم نامیده‎اند. اکنون صدها رسانه دیداری، شنیداری، چاپی، دیجیتال و... در سراسر جهان مشغول فعالیت هستند.

وی اظهار کرد: به‎نظر می‎رسد در مجموع رسانه ملی در جذب مخاطب موفق عمل نکرده و عدم توجه به رشد کمی و کیفی برنامه‎های رسانه‎ای موجب گرایش به شبکه‎های خارجی شده است، از ابتدای سال‎جاری تاکنون گرایش و علاقمندی شهروندان به استفاده از شبکه‎های ماهواره‎ای 20 درصد افزایش را نشان می‎دهد و حدود دو میلیون قطعه تجهیزات ماهواره‎ای کشف شده است.

رئیس کل دادگستری لرستان تصریح کرد: در میان شبکه‎های ماهواره‎ای کانال‎هایی وجود دارد که به شکل تخصصی مخاطبشان کودکان هستند و در برنامه‎های مخصوص کودکان که برگرفته از فرهنگ غیربومی است، بدآموزی‎های آشکاری وجود دارد و بی‎تردید، این بدآموزی‎ها در دراز مدت در تکوین شخصیت کودک امروز تأثیری عمیق برجا خواهد گذاشت.

بدری اضافه کرد: این روند تأثیرپذیری از ماهواره‎ها به تدریج منجر به ایجاد تغییراتی ملموس در عرصه‎های اجتماعی و فرهنگی می‎شود، افزایش آمار طلاق و جرایم اخلاقی منبعث از استفاده نابجا و غیرقانونی از شبکه‎های ماهواره‎ای است.

وی بیان کرد: اگر مردم و بخصوص جوانان به‎جای تلف کردن وقت خود در کنار شبکه‎های ماهواره‎ای سعی کنند ارتباطات محاوره‎ای خود را با خانواده و اقوام خود تقویت کنند هم از برکات روابط اجتماعی سالم برخوردار می‎شوند و هم با تبادل افکار و تعاون محوری می‎توانند واحدهای کسب و کار کوچک را در جهت اشتغال و رونق اقتصادی خود و خانواده خود فراهم آورند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: عمر جوانی هم کوتاه و ارزشمندتر از آن است که در کنار شبکه‎های مبتذل بیگانه تلف شود، جوانانمان باید نیروی جسمانی و قدرت تفکر خود را در جهت ساختن آینده‎ای روشن بکار گیرند، با تفکر و واقع‎بینی می‎توان خوشبخت شد، چه دلیلی وجود دارد که جوانان به‎جای واقع بینی، خود را مشغول شبکه‎های مجازی مبتذل و غیر واقعی کنند، استفاده از تکنولوژی در صورتی که منفعتی داشته باشد جایز است، همچون دانش پژوهان ایرانی که مقالات آنها در آی اس آی حرف اول جهان را می‎زند.

بدری گفت: ارتباطات محاوره‎ای سالم برتر از ارتباطات ماهواره‎ای ناسالم است، فرهنگ بومی شناسنامه هویتی افراد است، بحران هویت مهمترین بحران اجتماعی در حال حاضر است و نتیجه تبلیغات مغرضانه دشمنان و معاندان است، والدین، معلمان، اساتید، روحانیون، سازمان‎های آموزشی تبلیغی و اصحاب رسانه همگی در برابر آینده جوانان مسئولند، با ارشاد صحیح می‎توان جامعه را در برابر هجمه تبلیغات ماهواره‎ای بیمه کرد.

انتهای پیام

کد N1117872

وبگردی