آفتاب
پیشنهاد برنامه ششم توسعه برای وزارت بهداشت؛

تجویز داروهای خارج از فهرست تخلف است

تجویز داروهای خارج از فهرست تخلف است

لایحه پیشنهادی احکام مورد نیاز برای اجرای برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور 27 دی ماه جاری از سوی دولت به مجلس تقدیم شد که بر اساس ماده 16 این لایحه، تولیت نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متمرکز می‌شود و تمام اشخاص حقیقی و حقوقی موظف به تبعیت از خط مشی و سیاست‌های این وزارتخانه هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در ماده 16 لایحه برنامه پنج‌ساله ششم آمده است که تولیت نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متمرکز می‌شود و کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی موظفند از خط مشی و سیاست‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با تاکید بر خرید خدمات از بخش غیردولتی و تضمین آن و واگذاری امور تصدی‌گری با رعایت ماده 13 قانون مدیریت خدمات کشوری، اختیارات هیات امنا و سطح‌بندی خدمات تبعیت کنند.

همچنین به منظور توسعه کمی و کیفی شبکه اورژانس و ساماندهی و یکپارچه‌سازی فرماندهی فوریت‌های پزشکی کشور، سازمان اورژانس کشور به عنوان موسسه دولتی، وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از محل منابع، ساختار و نیروی انسانی موجود و براساس اساسنامه مصوب هیات وزیران ایجاد می‌شود.

همچنین در این ماده آمده است که فهرست رسمی داروهای ایران، توسط شورای بررسی و تدوین داروهای ایران مستقر در سازمان غذا و دارو تدوین می‌شود. تجویز داروهای خارج از فهرست یاد شده، تخلف محسوب شده و متخلف با توجه به شدت و ضعف عمل ارتکابی و تعدد و تکرار آن، حسب مورد به مجازات‌های مندرج در تبصره یک ماده 28 قانون سازمان نظام پزشکی مصوب 1383 محکوم می‌شود. آیین‌نامه اجرایی نحوه استقرار آن در شش ماه اول برنامه توسط سازمان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (سازمان غذا و دارو) تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

انتهای پیام

کد N1117399

وبگردی