آفتاب

تولید سالانه 350 هزار شاخه گل رز هلندی در خرم‌آباد

تولید سالانه 350 هزار شاخه گل رز هلندی در خرم‌آباد

‌مدیر جهاد کشاورزی خرم‎آباد از افتتاح نخستین گلخانه تولید محصولات ارگانیک مکانیزه و هوشمند در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، مراد بیرانوند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ایام مبارک دهه ‌فجر، طرح‎های زیر‌بنایی بخش کشاورزی در راستای افزایش تولید و اشتغال‎زایی افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: افتتاح نخستین گلخانه تولید محصولات ارگانیک مکانیزه و هوشمند با تولید سالانه 350 هزار شاخه گل رز هلندی از جمله این طرح‎هاست.

بیرانوند خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی با صرف اعتباری بالغ بر 10 هزار میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و سهم آورده متقاضی و با مساحت 3300 متر مربع و اشتغال 30 نفر به‎صورت مستقیم و غیرمستقیم در روستای "دارایی" ایجاد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خرم‎آباد اضافه کرد: این واحد تولیدی مجهز به سیستم‎های روز دنیا از جمله تهویه هوا(چرخش و جابجایی هوا به‎صورت سیر کوله)، رطوبت‎ساز به‎صورت فوگر، گرمایشی و سرمایشی هوشمند، تغذیه، آبیاری، تزریق co2 و پنجره‎های سقفی هوشمند اتوماتیک و پرده انرژی‎گیری مجهز به سنسورهای هوشمند اتوماتیک است.

وی ادامه داد: افتتاح این طرح در دو فاز عملیاتی انجام می‎گیرد که با بهره‎برداری از فاز دوم این واحد تولیدی عملیات عصاره‎گیری و بومی‎سازی ژنتیکی گل رز توسط کارشناسان و متخصصان استان عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام

کد N1117030

وبگردی