آفتاب
نماینده رشت مطرح کرد

واگذاری مسئولیت پیش‌دبستانی‌ها به وزارت آموزش و پرورش

واگذاری مسئولیت پیش‌دبستانی‌ها به وزارت آموزش و پرورش

‌نماینده مردم رشت در مجلس با اعتقاد به اینکه نظارت کافی بر روی فعالیت مدارس غیردولتی استانی وجود ندارد، گفت: مسئولیت پیش‌دبستانی‌ها به وزارت آموزش و پرورش واگذار می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه گیلان، جبار کوچکی‌نژاد در خصوص روند بررسی لایحه تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، اظهار کرد: تاریخ اجرای آزمایشی پنج ساله اداره مدارس غیردولتی به اتمام رسیده بود لذا برای ادامه آن طرحی جهت اصلاح ارائه کردیم که شورای نگهبان آن را رد و اعلام کرد دولت باید در این زمینه لایحه ارائه کند و ارائه طرح از سوی مجلس پذیرفته نیست.

وی افزود: از این رو لایحه تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی از سوی دولت به مجلس ارائه شد که بر همین اساس اصلاحاتی را در کمیسیون روی آن انجام داده و به تصویب رساندیم.

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: در برخی مواد این لایحه که هم اینک به تصویب کمیسیون آموزش رسیده و منتظر ارائه در صحن علنی است، مواردی رعایت شده که به اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی کمک می‌کند.

کوچکی‌نژاد به برخی از مواد مذکور در لایحه تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی اشاره و بیان کرد: براین اساس قرار شد مراکز علمی، آموزشی و پرورشی غیردولتی از پرداخت مالیات معاف شده و همانند مراکز آموزشی دولتی از تخفیف بهره مند شوند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم ادامه داد: قرار شد صندوقی برای حمایت از مراکز آموزشی غیردولتی، متشکل از نمایندگانی از وزارت آموزش و پرورش، شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی، شورای عالی آموزش و پرورش و برخی مؤسسان مدارس غیردولتی تأسیس شود که 10 تا 50 درصد هزینه آموزش هر فرد از طریق آن پرداخت شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر سازمانی تحت عنوان سازمان مدارس غیردولتی سال‌ها پیش با مصوبه مجلس تشکیل شد اما فعالیت آن منحصر به پایتخت بود که به موجب لایحه مذکور قرار است در استان‌ها نیز فعال شود و این به آن جهت است که طبق گزارش‌های واصله متوجه شدیم نظارت روی مدارس غیردولتی شهرستانی بسیار ضعیف است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بین سازمان بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش ابهامی برای پیش دبستانی‌ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: تاکنون مشخص نبود مسئولیت آموزش کودکان چهار و پنج ساله با سازمان بهزیستی است یا وزارت آموزش و پرورش که بر اساس سند تحول و نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی بنا داریم طبق این لایحه مسئولیت آموزش کودکان چهار و پنج ساله پیش دبستانی را به وزارت آموزش و پرورش واگذار کنیم.

انتهای پیام

کد N1116496

وبگردی