آفتاب

کارگردان فرانسوی: دو سال پیش به تبعیض نژادی در اسکار اعتراض کردم

کارگردان فرانسوی: دو سال پیش به تبعیض نژادی در اسکار اعتراض کردم

جولی دِلپی نویسنده، کارگردان و بازیگر می‌گوید دو سال پیش به تبعیض نژادی و جنسیتی اسکار اعتراض کرد ولی آن زمان رسانه‌های به او انتقاد کردند.

به گزارش به نقل از گاردین، جولی دِلپی که تا به حال دو بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده در پنلی که در فستیوال فیلم ساندنس ترتیب داده شد گفت بعضی مواقع آرزو می‌کند آفریقایی-آمریکایی باشد و هیچ چیز بدتر از زن بودن در این کار نیست.

دلپی که نویسنده، کارگردان و بازیگری است که به خاطر نویسندگی‌اش در فیلم‌های «قبل از نیمه‌شب» و «قبل از غروب» نامزد دریافت جایزه اسکار شده، گفت: دو سال پیش من چیزی درباره این گفتم که آکادمی خیلی سفیدپوست و مذکر است، که واقعیت هم همین است و رسانه‌ها من را تکه‌تکه کردند.

دلپی که متولد فرانسه است در ادامه گفت: جالب است، زن‌ها نمی‌توانند صحبت کنند. بعضی مواقع آرزو می‌کنم آفریقایی-آمریکایی بودم چون مردم بعد از اینکه حرف‌تان را می‌زنید به شما حمله نمی‌کنند. زن بودن از همه چیز سخت‌تر است. فمینیست‌ها کسانی هستند که مردم بیشتر از همه از آن‌ها نفرت دارند. هیچ چیز بدتر از زن بودن در این کار نیست. من واقعا این را باور دارم.

روز جمعه، آکادمی اسکار اعلام کرد مجموعه‌ای از تغییرات اساسی در راه است تا مشکلات ناشی شده از کمبود گوناگونی در اسکار را حل کنند.

کد N1116250

وبگردی