آفتاب
رئیس سازمان مدیریت پسماند خبر داد

استفاده از المان‌های شهری ساخته شده با وسایل بازیافتی در ایام نوروز

استفاده از المان‌های شهری ساخته شده با وسایل بازیافتی در ایام نوروز

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از استفاده المان‌های شهری ساخته شده با وسایل بازیافتی در ایام نوروز خبر داد و افزود: امیدواریم در اردیبهشت ماه سال 95 نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی با وسایل بازیافتی در تهران برگزار شود.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، جعفری در حاشیه برگزاری روز بدون زباله گفت: در دنیا مجسمه‌های شهری با استفاده از وسایل بازیافتی ساخته می‌شوند به طوری که در برخی از شهرهای جهان مجسمه‌های غول پیکری با استفاده از وسایل بازیافتی ساخته شده‌اند. در تهران نیز با حمایت معاونت خدمات شهری شهرداری تهران نخستین سمپوزیوم ساخت المان‌های شهری با وسایل بازیافتی در دو بخش حرفه‌ای و آماتور برگزار خواهد شد.

امیدواریم در اسفند ماه سال جاری مقدمات این سمپوزیوم را فراهم کنیم و در اردیبهشت ماه سال 95 نیز المان‌های ساخته شده با وسایل بازیافتی در بوستان‌های سطح شهر به نمایش گذاشته شود.

وی ادامه داد: نخستین مجسمه با استفاده از ظروف بازیافتی که به شکل ماهی خواهد بود در منطقه 22 تهران در حال ساخت است.

پیگیری آموزش و فرهنگسازی در دستور کار سازمان مدیریت پسماند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تاکید بر لزوم آموزش‌ها و فرهنگسازی در حوزه پسماند گفت: شورای اسلامی شهر تهران مصوبه‌ای در خصوص آموزش و فرهنگسازی اخیرا داشته که در آن مقرر شده 10 درصد از بهای خدمات مدیریت پسماند دریافت شده از شهروندان در هر سال برای آموزش و فرهنگسازی با موضوعات مشخص تخصیص داده شود.

وی افزود: تقلیل زباله، تفکیک، کاهش حجم و رطوبت زباله‌ها و ایجاد رابطه با شهروندان برای پرداخت به موقع عوارض مدیریت پسماند از اهداف تشکیل این کمیته خواهد بود.

وی تاکید کرد:‌ این کمیته با ریاست معاونت خدمات شهری و دبیری مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند و حضور نمایندگانی از اداره کل آموزش شهرداری تهران، سمن‌ها، کمیسیون‌های فرهنگی و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران و دعوت از صاحب نظران به طور ماهانه تشکیل جلسه خواهد داد. امروز نیز نخستین جلسه کمیته با حضور ریاست کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

جعفری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به لزوم توجه به سه قشر کودکان و نوجوانان، بانوان خانه دار و جهان دیدگان که شامل بازنشسته‌ها می‌شود گفت: باید با در نظر گرفتن آموزش‌های متناسب ، فرهنگسازی در این سه قشر را دنبال کنیم چرا که قطعا فرهنگسازی از طریق این سه قشر می‌تواند با سرعت بیشتری انجام شود.

وی در خصوص جشنواره روز بدون زباله نیز گفت: این جشنواره با هدف آموزش و استفاده از زبان هنر که مورد پذیرش کودکان و جوانان است و تلاش می‌کنیم با شناسایی ظرفیت‌های ویژه در زمینه فرهنگسازی گام‌های موثری را برداریم.همچنین در این جشنواره تلاش خواهد شد که از ظرفیت‌های بخش خصوصی و سمن‌ها نیز استفاه شود. این جشنواره در ساعات بعد از ظهر پذیرای شهروندان برای بازدید و خرید محصولات مورد نیاز خود خواهد بود.

انتهای پیام

کد N1115860

وبگردی