آفتاب

امدادرسانی به حیات وحش الیگودرز

امدادرسانی به حیات وحش الیگودرز

‌رئیس اداره حفاظت محیط زیست الیگودرز از امدادرسانی به حیات وحش این شهرستان خبر داد.

مهندس اصغر بلکی‎وند در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، بیان کرد: با فرارسیدن فصل سرما و کمبود غذای حیوانات در مناطق کوهستانی، جنگلی و حاشیه مناطق حفظ شده اغلب شاهد حضور حیوانات وحشی در روستاها و حوالی مناطق حاشیه هستیم.

وی اضافه کرد: از طرفی حضور حیوانات گوشتخوار مانند گرگ، پلنگ و خرس در اطراف روستاها احتمال آسیب‎رسانی به ساکنین را همراه خواهد داشت. اگر از نزدیک شدن به حیات وحش گوشت‎خوار خودداری شود یا محدودیت و تهدیدی برای تردد آنها صورت نگیرد، هیچگونه خطری برای ساکنین مناطق روستایی نداشته و هیچگونه وحشتی ایجاد نخواهد کرد.

بلکی‎وند ادامه داد: بر همین اساس در الیگودرز یگان اجرایی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقدام به امداد به حیات وحش و توزیع مواد غذایی در مناطق مختلف کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست الیگودرز با بیان اینکه امیدواریم این حرکت کوچک موجب کمک به حیات وحش منطقه شود، تصریح کرد: امید می‎رود حرکات این چنینی تداوم یابد و دیگر شاهد حیات وحش گرسنه نباشیم.

وی از رهاسازی یک بهله عقاب و جغد در دامان طبیعت این شهرستان خبر داد و افزود: در هفته گشته یک بهله عقاب و جغد آسیب‎دیده پس از مداوا و تیمار به همراه 8 قطعه سهره وحشی که از متخلفین شکار و صید کشف و ضبط شده بود، در زیستگاه اصلی خود رهاسازی شد و به آغوش طبیعت بازگشتند.

انتهای پیام

کد N1115544

وبگردی