آفتاب
رییس پژوهشکده علوم شناختی:

وظیفه محوری دانشگاه در حوزه علوم شناختی مشخص شود

وظیفه محوری دانشگاه در حوزه علوم شناختی مشخص شود

رییس پژوهشکده علوم شناختی با تاکید بر اینکه باید وظیفه محوری دانشگاه در حوزه علوم شناختی مشخص شود، اظهار کرد: به هر دانشگاهی وظیفه محوری باید داده شود و هر کس در هر زمینه‌ای که می‌خواهد کار کند با دانشگاه مربوطه هماهنگ باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، کمال خرازی در دیدار با مدیران و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کارهای برجسته‌ای در کرمان انجام شده است که نشان می‌دهد علم و ثروت وقتی در کنار یکدیگر قرار گیرند برجسته ترین کارها رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه در کرمان علاوه بر کنار هم قرار گرفتن علم و ثروت افراد برجسته‌ای را در دانشگاه ها پرورش داده است، بیان کرد: انگیزه بومی در استان کرمان بالاست و به خوبی می‌تواند نقش برجسته خود را در صحنه علم و فناوری پیدا کند.

خرازی اظهار کرد: علوم شناختی وظیفه توسعه علوم و فناوری را بر عهده دارد.

رییس پژوهشکده علوم شناختی با اشاره به اینکه ستاد توسعه علوم شناختی باید کار گروهی انجام دهد، گفت: مشارکت تخصص‌های مختلف در کشور ما ضعیف بوده و کار گروه‌های علمی تا به حال به ندرت کنار یکدیگر برای کمک کردن جمع شده‌اند.

وی با بیان اینکه در کرمان تخصص‌ها باید به توسعه علوم شناختی کمک کنند زیرا زیرساختهای مناسبی در این استان وجود دارد، اظهار کرد: در ستاد کارگروه علمی این حمایت وجود دارد که از بستر علوم شناختی استفاده کند زیرا نتایج خوبی را در پی خواهد داشت.

رییس پژوهشکده علوم شناختی با تاکید بر اینکه باید وظیفه محوری دانشگاه در حوزه علوم شناختی مشخص شود، اظهار کرد: به هر دانشگاهی وظیفه‌ای محوری باید داده شود و دیگران در هر زمینه‌ای که می خواهند کار کنند با دانشگاه مربوط هماهنگ باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با این روند، سرمایه‌ها متمرکز خواهد شد و دستاوردهای برجسته تری در کل کشور به وجود خواهد آمد.

انتهای پیام

کد N1114233

وبگردی