آفتاب
رئیس کمیته اطلاع رسانه خانه احزاب:

حضور احزاب در مجلس، قوه مقننه را کارآمدتر خواهد کرد

حضور احزاب در مجلس، قوه مقننه را کارآمدتر خواهد کرد

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب گفت: حضور احزاب در مجلس شورای اسلامی قوه مقننه را کارآمدتر خواهد کرد.

احمد شریف در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: همه گروه‌ها، احزاب و شخصیت‌های سیاسی در حالی متحمل هزینه برای فعالیت‌های خود می‌شوند که انتظار دارند در فصل انتخابات که بهار فعالیت احزاب خوانده می‌شود، از نتایج آن هزینه‌ها، بهره‌برداری کنند .

شریف با بیان اینکه برخی از طرح‌هایی که در مجلس ارائه می‌شود، از پشتوانه کارشناسی مناسبی برخوردار نیست، اظهار کرد: اگر احزاب در مجلس شورای اسلامی حضور پررنگ داشتند آن‌گاه شاهد ارائه چنین طرح‌هایی در مجلس نبودیم چرا که حضور احزاب در مجلس است که به کارآمدتر شدن قوه مقننه کمک می‌کند.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب تأکید کرد: اگر احزاب به فعالیت کردن تشویق نشوند، منزوی خواهند شد و این وضعیت به نفع کشور نخواهد بود.

وی همچنین با اعلام اینکه احتمالاً یکی از موضوعات مورد بحث در جلسات آینده خانه احزاب، بررسی روند احراز صلاحیت‌ها برای انتخابات خواهد بود، گفت: یکی از موضوعات مورد بحث در جلسات آینده خانه احزاب می‌تواند این باشد که اگر شورای نگهبان استقبال کند، خانه احزاب افراد برجسته‌ای را از سوی خود برای پیگیری موضوع رد صلاحیت‌ها به دیدار با اعضای شورای نگهبان بفرستد.

وی افزود: احزاب را باید برای ادامه فعالیت‌هایشان دلگرم کرد؛ چرا که آنها ابزار دموکراسی هستند.

شریف همچنین درباره مشخص شدن محل خانه احزاب نیز اظهار کرد: به نظرم این شرایط که خانه احزاب در حال حاضر یک ساختمان مناسب در اختیار خود ندارد واقعاً مناسب نیست و سازمان شهرداری نیز امکانات زیادی در اختیار دارد و اگر تمایل داشته باشد می‌تواند مکان خوبی را در اختیار خانه احزاب بگذارد.

وی همچنین در پایان با اشاره به برگزاری همایش فصلی خانه احزاب در 15 بهمن‌ماه، اظهار کرد: در این همایش که در سالن 600 نفره وزارت کشور برگزار شد، اولویت‌بندی کرده‌ایم که یکی از سران قوا سخنران افتتاحیه این همایش باشد و اگر شرایط فراهم نشد یا معاون اول رئیس جمهور و یا وزیر کشور در ابتدای مراسم سخنرانی کنند، ضمن اینکه قرار است 10 نفر از دبیران کل احزاب نیز در این همایش به سخنرانی بپردازند.

انتهای پیام

کد N1112814

وبگردی