آفتاب

اقدامات پلیس پیشگیری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی حاشیه‌نشینی

اقدامات پلیس پیشگیری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی حاشیه‌نشینی

جانشین پلیس پیشگیری ناجا، با بیان اینکه حاشیه نشینی پدیده ای اجتماعی است، گفت: اگر به معضلات ناشی از حاشیه نشینی توجه نشود با مشکلات و بحران های اجتماعی روبرو خواهیم شد.

به گزارش سرویس انتظامی ایسنا، سردار مهدی معصوم بیگی در این باره گفت: حاشیه نشینی پدیده ای اجتماعی است که اگر به سراغ حل آن نرویم منجر به بروز معضل و بحران اجتماعی خواهد شد، که در آن صورت مدیریت بر آن دشوار اما شدنی است.

وی افزود: بر اساس آمارهای موجود، حدود یک سوم ساکنان کلانشهرها در سکونت گاه های حاشیه شهر زندگی می کنند.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا مطرح کرد : عدم نظم پذیری، رشد خرده فرهنگ های معارض، عدم تعلق به سکونتگاه های ثابت، مشکل ترافیکی و معضلات اجتماعی از پیامدهای این پدیده اجتماعی است.

وی ادامه داد: جرم خیز بودن، مأمن و زیستگاه مناسب جرم برای مجرمان و بزهکاران و وجود مناطق مستعد موجب ایجاد زیست گاه های جرم در بعضی از مناطق حاشیه نشینی شده است که لازم است اقدامات علمی و کارشناسی شده انجام شود.

براساس گزارش سایت پلیس، سردار معصوم بیگی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در حوزه پیشگیری از جرم اقدامات و طرح هایی در حاشیه شهرها انجام داده است و برنامه هایی در دست تدوین دارد، گفت: اما لازمه موفقیت در این حوزه، حضور موثر تر همه دستگاه ها، متولیان ، توانمند سازی و مشارکت مردمی است تا ضمن پیشگیری از ایجاد نقاط و مسیرهای بحرانی جرم، با این مناطق بحرانی در حاشیه شهرها مقابله همه جانبه شود.

انتهای پیام

کد N1112802

وبگردی