آفتاب
اردیبهشت ماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود

رقابت دانشجویی «حل مسائل مهندسی شیمی به کمک کامپیوتر»

رقابت دانشجویی «حل مسائل مهندسی شیمی به کمک کامپیوتر»

برگزاری چهارمین دوره‌ مسابقه‌ «حل مسائل مهندسی شیمی به کمک کامپیوتر(SC3)» از اسفند ماه امسال به اردیبهشت ماه سال آینده موکول شد.

برگزاری چهارمین دوره‌ مسابقه‌ «حل مسائل مهندسی شیمی به کمک کامپیوتر(SC3)» از اسفند ماه امسال به اردیبهشت ماه سال آینده موکول شد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، برپایی چهارمین دوره‌ مسابقه‌ «حل مسائل مهندسی شیمی به کمک کامپیوتر (SC3)» که به همت گروه علمی دانشجویی دانشکده‌ مهندسی شیمی‎و‌نفت دانشگاه صنعتی شریف(کیمیا) برگزار می‌شود، از 14 اسفندماه امسال به روز پنجشنبه، 23 اردیبهشت‌ماه سال 1395 موکول شد.

این دوره که به عنوان دومین دوره‌ آن درسطح کشوری است، همانند سال گذشته با حضور دانشجویان رشته‌ مهندسی شیمی و رشته‌های مرتبط (مهندسی نفت و مهندسی پلیمر) همراه است.

بر اساس اعلام دبیرخانه برگزاری این مسابقات، تربیت مهندسانی با دید و نگرش عمیق‌تر به مسائل روز مهندسی، جلب توجه دانشجویان به اهمیت آشنایی با مباحث برنامه‎نویسی و کاربرد آن‌ها در مسائل پیش‌روی مهندسی شیمی‌، ایجاد فضایی علمی‌ - رقابتی و‌ پرنشاط بین دانشجویان شرکت‌کننده به شکلی متفاوت با فضای علمی معمول دانشگاه‌ها، ایجاد و تقویت روحیه‌ی کارگروهی بین اعضای تیم‌های شرکت‌کننده به عنوان یک توانایی ضروری در محیط‌های کاری و علمی آینده، کمک به برقراری ارتباط هرچه بیشتر دانشجویان با یکدیگر از جمله اهدافی ست که در این مسابقه دنبال خواهد شد.

در این مسابقه دانشجویان مقطع کارشناسی در رشته‌های مرتبط با مسابقه در قالب تیم‌های سه نفره شرکت می‌کنند.

بر اساس سوالات مسابقه از مباحث دروس تخصصی رشته مثل انتقال جرم، انتقال حرارت، مکانیک سیالات، موازنه جرم و انرژی و ترمودینامیک طراحی می‌شود. تلاش کمیته علمی بر این است که سوال‌های طراحی شده علاوه بر درگیر کردن همزمان دانش مهندسی شیمی و مهارت برنامه‌نویسی شرکت کنندگان، خلاقیت آن‌ها را نیز به کار گیرد و نزدیک به مسائل صنعتی روز باشد.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام در مسابقه تا تاریخ 14 اردیبهشت‌ماه سال آینده به آدرس www.sc3.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

کد N1112579

وبگردی