آفتاب
جوادی‌آملی:

مرجعیت خاستگاه دینی و ولایی دارد

مرجعیت خاستگاه دینی و ولایی دارد

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا با تاکید بر تبیین جایگاه مرجعیت برای مردم گفت: مرجعیت خاستگاه دینی و ولایی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی‌آملی در آیین گشایش دفتر مرجعیت دینی و علمی آیت الله جوادی آملی در شهرستان رشت با تاکید بر اینکه مرجعیت مهم‌ترین رکن دیانت در عصر غیبت است، اظهار کرد: جایگاه مرجعیت آسیب‌هایی از درون و بیرون دارد که باید از آن حفاظت کرد، بخش قابل توجهی از جامعه که خود را دیندار می‌دانند به مرجعیت توجهی ندارند.

جوادی‌آملی اضافه کرد: جامعه برای رسیدن به صراط مستقیم نیازمند حجت است و حجت از آن کسی است که فقیه، متقی، شجاع و وارسته بوده و آنچه شئونات جامعه بشری نیازمند است را عهده دار باشد.

وی با بیان اینکه آیت الله جوادی آملی قرآن و عترت را اصل قرار داده است، گفت: ایشان علوم اسلام را در سایه قرآن کریم و عترت معنا و تفسیر کرده و علوم فلسفه، عرفان و اخلاق و کلام را در خدمت فهم قرآن گرفته است.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا با بیان اینکه تمام هم و غم مراجع، بیان حقایق اسلام است، افزود: مرجعیت به گونه‌ای تفسیر شود که همه اقشار جامعه احساس کنند دین راهی برای آنان مهیا کرده و در ساحت دین هستند.

گسترش دفاتر مراجع تقلید در خنثی سازی شبهات موثر است

حجت الاسلام والمسلمین قلی زاده مسئول دفتر آیت الله جوادی در رشت نیز با بیان اینکه تقویت بنیه علمی جهان اسلام از ضروریات است، گفت: دفاتر مراجع می تواند در خنثی سازی شبهات و انحرافاتی که در دنیای اسلام ایجاد و شایع شده نقش ویژه ای ایفا کند.

وی با بیان اینکه قریب به اتفاق شاگردان امام باقر(علیه السلام) و امام صادق(علیه السلام) شاغل در بازار و بازاری و مرجع سوالات مردم بودند، گفت: آنها سعی شان بر این بود تا مدارس علمی حتی به شکل کوچک را داخل بازار دایر کنند.

مسئول دفتر آیت الله جوادی در رشت با اشاره به اینکه سلمان فارسی جایگاه ویژه‌ای نزد پیامبر(ص) داشت، تصریح کرد: بی‌سوادی اصحاب مهم ترین دغدغه پیامبر(ص) بود.

قلی زاده با اشاره به تولد آیت‌الله جوادی‌ آملی در سال 1312خاطرنشان کرد: آیت الله جوادی آملی توانستند علم معنوی را به خاطر مجاهدت در علوم نقلی و عقلی دریافت کنند.

انتهای پیام

کد N1112510

وبگردی