آفتاب

مذاکره سئول برای استقرار ناوهواپیمابر اتمی آمریکا در آبهای شبه‌جزیره کره

مذاکره سئول برای استقرار ناوهواپیمابر اتمی آمریکا در آبهای شبه‌جزیره کره

کره جنوبی در حال مذاکره با دولت آمریکاست تا یک ناو هواپیمابر اتمی در نزدیکی شبه جزیره کره مستقر شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، ناو هواپیمابر "یو‌اس‌اس جان سی. استنیس" که روز جمعه ساحل غربی آمریکا را ترک گفته می‌تواند از ژاپن به سمت هرجایی در پاسیفیک جنوبی حرکت کند.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که مذاکرات با مقام‌های دولت واشنگتن درباره استقرار این ناو هواپیمابر اتمی در نزدیکی شبه جزیره کره در حال انجام است؛ اقدامی که پس از آزمایش اتمی ششم ژانویه سال جاری میلادی کره شمالی صورت گرفته است.

این ناو هواپیمابر می‌تواند در یوکوسوکا ژاپن پهلو بگیرد چون این لنگرگاه محل پایگاه نیروی دریایی آمریکاست و ناو هواپیمابر رونالد ریگان که یک ناو اتمی دیگر است،‌ در این لنگرگاه قرار دارد.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده که این ناو هفت ماه در این لنگرگاه می‌ماند و دارای 3100 خدمه است و انتظار می‌رود که این دریانوردان به آموزش نیروهای محلی و چندین رزمایش بپردازند.

ارتش آمریکا در تاریخ 10 ژانویه سال جاری میلادی بمب افکن‌های بی.52 و بی.2 خود را در حریم هوایی کره جنوبی به پرواز درآورد که باعث انتقادهای شدید از سوی کره شمالی شد.

یکی از رسانه‌های کره شمالی روز سه شنبه گزارش داد آمریکا بزرگترین منبع و منشا اقدامات تحریک آمیز اتمی است و از 1945 تاکنون 1032 مورد آزمایش اتمی انجام داده است تا به رقابت با روسیه،‌ چین و فرانسه بپردازد.

در ادامه این مطلب همچنین آمده است که آمریکا یک تریلیون دلار در طول 30 سال خرج کرده تا به ساخت تسلیحات اتمی بپردازد و پنتاگون بمب‌های کوچک اتمی در صحرای نوادا آزمایش کرده است.

انتهای پیام

کد N1112476

وبگردی