آفتاب
ویتالی چورکین:

بحث اعزام نیروهای زمینی خارجی به سوریه مطرح نیست

بحث اعزام نیروهای زمینی خارجی به سوریه مطرح نیست

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل از کسانی که خواستار کناره گیری بشار اسد هستند انتقاد کرده و آنها را غیرمسئول خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «ویتالی چورکین» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که در محافل بین المللی سخنی درباره اعزام نیروهای زمینی خارجی به سوریه مطرح نشده است.

وی در خصوص حضور نیروهای ویژه آمریکا در سوریه این امر را به تعداد اندکی از مربیان نظامی محدود دانست و اظهار داشت که هیچ کشور غربی یا دیگر کشورها تمایلی برای اعزام نیروهای زمینی به سوریه ندارند.

وی همچنین بشدت از کسانی که خواستار کناره گیری بشار اسد هستند انتقاد کرده و آنها را افرادی غیرمسئول و تحریک شده خواند.

چورکین در مصاحبه با شبکه روسیه ۲۴ گفت: قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت و اسناد وین به این موضوع نپرداخته است و همه می دانند که مذاکرات باید انجام شود و سرنوشت بشار اسد نیز در هر صورت مورد بحث قرار خواهد گرفت چرا که مخالفان از آن سخن خواهند گفت.

نماینده روسیه در سازمان ملل تصریح کرد که خوشبختانه این عده تاثیر مهمی بر مذاکرات و روند سیاسی سوریه ندارند اما اگر فوبیای خود را کنار بگذارند می توانند در پیشبرد روند سیاسی نقش مثبت تری داشته باشند.

وی در خصوص ایران و عربستان نیز تصریح کرد که نمایندگان دو کشور به استفان دی میستورا نماینده سازمان ملل در سوریه تاکید کرده اند که تنش بین آنها بر روند صلح سوریه تاثیری نخواهد داشت.

چورکین گفت: تشنج روابط عربستان و ایران در ابتدای سال میلادی جدید خبر غافلگیر کننده بدی بود چرا که بسیاری نگران بودند این امر بر کل اوضاع منطقه و حل بحران سوریه و یمن تاثیرمنفی داشته باشد اما دی میستورا در جلسه شورای امنیت تصریح کرد دو کشور به او اعلام کرده اند تنش بین آنها تاثیری بر امور سوریه نخواهد داشت.

کد N1112262

وبگردی