آفتاب

هاوکینگ: انسانها فقط با زندگی در سیارات دیگر امکان نجات دارند/هشدار فیزیکدان مشهور

هاوکینگ: انسانها فقط با زندگی در سیارات دیگر امکان نجات دارند/هشدار فیزیکدان مشهور

استیون هاوکینگ،کیهان‌شناس و فیزیکدان مشهور هشدار داده است که انسانها با ساخته‌های خودشان در حال نابود کردن زمین هستند و تنها راه نجات‌شان در آینده زندگی در سیارات دیگر خواهد بود.

هاوكينگ اعلام كرده پسر در معرض خطراتی است که با دست خود ایجاد کرده  و تنها می‌تواند با استقرار و مسکونی‌سازی سیارات دیگر از انقراض و نابودی نجات پيدا كند.

او هشدار داده كه با  پیشرفت علم و تکنولوژی، خطرات بیشتری هم به دست انسان بوجود می‌آیند و به همين خاطر در هزار يا ده‌هزار سال آينده احتمال نابودي سياره زمين حتمي خواهد بود. به گفته پروفسور هاوكينگ تا آن زمان بشر بايد توانسته باشد به سيارات ديگر رفته باشد تا نابودي زمين باعث نابودي نژاد انسان نشود.

او در سخنراني خود گفت: تا آن زمان ما باید راه خود را در فضا و ستارگان دیگر باز کرده باشیم تا وقوع فاجعه در کره زمین به معنای پایان بشریت نباشد.

پروفسور هاوکینگ همچنين به محققان نسل های آینده توصیه کرد  كه درباره اينكه دانش و فناوری چطور دنیا را تعییر می‌دهد آگاه باشند و به عموم مردم هم کمک کنند تا این موضوع را بهتر درک کنند. او تاكيد كرد: کار علمی را که می‌خواهید انجام دهید به زبان ساده با دیگران مطرح کنید و شاید این باعث شود خودتان آن را بهتر بفهمید.

5454

کد N1112098

وبگردی