آفتاب
قائم مقام معاونت تضمین کیفیت موسسه رازی:

فرآورده‌های موسسه رازی مطابق با استانداردهای جهانی تولید می‌شود

فرآورده‌های موسسه رازی مطابق با استانداردهای جهانی تولید می‌شود

قائم مقام معاونت تضمین کیفیت موسسه رازی گفت: تمام فعالیت‌های انجام شده در واحدهای مختلف موسسه رازی براساس آخرین استانداردهای جهانی و با نظارت سازمان جهانی بهداشت صورت می‌گیرد.

مهرداد راسخی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: موسسه رازی از معدود مراکزی است که علاوه بر تولید واکسن و سرم های درمانی، تحقیقات کاربردی را نیز دنبال کرده و این دو بخش در موسسه رازی ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند.

وی با اشاره به عملکرد این موسسه در بخش مدیریت بهبود سیستم و ممیزی، افزود: این مجموعه تحت نظر معاونت تضمین کیفیت موسسه رازی با هدف بهبود فضای سلامت و تولیدات بیولوژیک کشور و براساس نیاز مشتریان و مطالبات آنها فعالیت می‌کند.

راسخی افزود: تمامی فعالیت‌هایی که در موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در واحدهای تولیدی و تضمین کیفیت انجام می‌شود، براساس اصول و استانداردهای جهانی و با نظارت سازمان جهانی بهداشت صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به انجام مراحل تضمین کیفیت برروی تولیدات این موسسه توضیح داد: به منظور افزایش کیفی تولیدات این موسسه و اثربخشی بر مصرف کنندگان، تضمین کیفیت محصولات در مراحل مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد.

این مسؤول گفت: علاوه بر این، تولیدات موسسه رازی در محدوده کیفی قابل قبول و مطابق با استانداردهای جهانی تولید می‌شود تا سلامت مصرف کنندگان به مخاطره نیفتد.

قائم مقام معاونت تضمین کیفیت موسسه رازی تولید نوع جدید واکسن تب برفکی را نمونه‌ای از تلاش محققان این موسسه برای بهبود کیفیت تولیدات برشمرد و گفت: در این واکسن که از سه پی دی 50 به 6 پی دی 50 ارتقا یافته، سطح ایمنی‌زایی و اثربخشی واکسن بیشتر شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه ابتلای دام به بیماری تب برفکی خسارات اقتصادی فراوانی را به دامدار تحمیل می‌کند، ابراز امیدواری کرد: واکسیناسیون دام‌ها با واکسن ارتقاء یافته تب برفکی و انجام سایر اقدامات پیشگیرانه این بیماری نیز در کشور کنترل شود.

انتهای پیام

کد N1111333

وبگردی