آفتاب

موافقت مجلس با کلیات طرح جرم سیاسی/ مجیدانصاری: این طرح جامعیت کافی را ندارد

موافقت مجلس با کلیات طرح جرم سیاسی/ مجیدانصاری: این طرح جامعیت کافی را ندارد

نمایندگان مجلس در حالی کلیات طرح جرم سیاسی را به تصویب رساندند که معاون پارلمانی رییس جمهور درباره آن معتقد است از جامعیت کافی برخوردار نیست.

آنطور که ایسنا گزارش داده است نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز سه شنبه با 120 رای موافق، 21 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در مجلس با کلیات طرح جرم سیاسی موافقت کردند.

در جریان بررسی این کلیات مهرداد لاهوتی، کمال‌الدین پیرموذن و نادر قاضی پور به عنوان مخالف و ایرج ندیمی ، محسن علیمردانی و میرقسمت موسوی به عنوان موافق کلیات به ایراد سخن پرداختند.

همچنین مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز ضمن اعلام موافقت دولت با این طرح گفت که نظر دولت به این موضوع مثبت است اما این طرح دارای نواقصی است که باید برطرف شود.معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه نظر دولت نسبت به طرح جرم سیاسی مثبت است گفت: البته معتقدیم که این طرح جامعیت کافی را ندارد.

 حجت‌الاسلام مجید انصاری در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس و در جریان بررسی کلیات طرح جرم سیاسی اظهار کرد: پرداختن به موضوع جرم سیاسی و تعریف آن مساله مهمی است که یک خلاء در کشور به شمارمی‌آید.

به گفته‌ی وی اصل طرح جرم سیاسی که در آن تعریف جرم سیاسی و نحوه رسیدگی به جرایم سیاسی توسط طراحان در کمیسیون حقوقی و قضایی مطرح شده است اقدام مثبتی است که ما این طرح را در دولت مطرح کرده‌ایم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور توضیح داد: طرح اولیه دارای اشکالاتی بود که کمیسیون حقوقی آن را برطرف کرد. طرح فعلی نیز جامعیت کافی را ندارد که آن هم بدان دلیل است که تعریف دقیق از جرم سیاسی کار دشواری است، این موضوع درقوه قضاییه نیز مورد بررسی قرار گرفته و نظر آنها نیز همین است.

انصاری ادامه داد: از نظر دولت اصل وجود چنین طرحی مثبت و گام به جلو است اما بهتر بود که همکاری بیشتری بین دولت، قوه قضاییه و مجلس انجام می‌شد تا قانون جامع‌تری تهیه می‌شد.

وی گفت: البته ممکن است بعد از اجرا نواقص شناسایی شود که درآن زمان نیز می‌توان قانون را تکمیل کرد ما در اصل مساله وجود تعریف و قانونی برای جرم سیاسی موافق هستیم چون این بلاتکلیفی و آشفتگی که میان جرایم سیاسی و غیر سیاسی بخصوص درمقاطعی همچون انتخابات به وجود می‌آورد را به نوعی رفع می‌کند و می تواند در نهایت مثبت باشد.

انصاری در پایان گفت که نگاه کلی دولت به این طرح مثبت است ولی معتقدیم که این طرح جامعیت کافی را ندارد.

23214

کد N1111279

وبگردی