آفتاب

بودجه سال ۹۵ شهرداری باید نسبت به بودجه جاری ۲۰درصدکاهش یابد

بودجه سال ۹۵ شهرداری باید نسبت به بودجه جاری ۲۰درصدکاهش یابد

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: اعتقاد شخصی‌ام این است که بودجه سال ۹۵ شهرداری باید ۲۰ درصد نسبت به بودجه سال جاری کاهش می‌یافت.

محسن پیرهادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی بودجه سال ۹۵ شهرداری تهران، گفت: به دلیل رکود بازار مسکن، کاهش درآمدهای نقدی را در سال جاری شاهد بودیم و هنوز وضعیت بازار، وضعیت روشنی نیست و احتمال بازگشت رونق کم است؛ بنابراین بر اساس سیاست‌های اعلام شده به شهرداری، درخواست کردیم بودجه شهرداری افزایش جدی نداشته باشد.

وی ادامه داد: نظر شخصی من این است که بودجه سال ۹۵ باید ۲۰ درصد نسبت به سال ۹۴ کاهش داشته باشد؛ آن هم به دلیل عدم تحقق درآمدهای شهرداری در سال جاری است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه افزایش بودجه سبب می‌شود شهرداری به هر طریقی کسب درآمد کند، گفت: این فشارها برای کسب درآمد سبب می‌شود طرح تفصیلی دچار تغییراتی شود که به ضرر شهر است.

پیرهادی ادامه داد: اولویت بودجه سال ۹۵ با نگهداشت شهر، حمل و نقل عمومی با اولویت مترو است و شهرداری باید هزینه‌های خود را به دلیل کاهش منابع درآمدی، کاهش دهد.

به گفته وی، شهرداری در بخش غیرنقدی توانسته بیش از ۹۰ درصد درآمدهای خود را محقق کند اما در بخش نقدی حدود ۶۰ درصد درآمدها محقق شده است.

تاثیر رکود مسکن بر بودجه سال ۹۵

ابوالفضل قناعتی عضو دیگر شورای شهر تهران نیز در گفتگو با مهر انقباضی بودن بودجه سال ۹۵ شهرداری را به دلیل کاهش پروانه ساخت و رکود در بخش مسکن عنوان کرد و گفت: باید شهرداری برای کاهش درآمدها، هزینه‌های خود کنترل کند.

کاهش ۱۵ درصدی منابع مالی در ۶ ماهه نخست سال

رحمت‌اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال، ۱۵ درصد منابع مالی شهرداری تأمین نشده است، گفت: لایحه بودجه سال ۹۵ بر همین اساس تدوین شده است.

کد N1110790

وبگردی