آفتاب

بررسی طرح ممنوعیت ورود کالاهای مصرفی از آمریکا در کمیسیون فرهنگی

بررسی طرح ممنوعیت ورود کالاهای مصرفی از آمریکا در کمیسیون فرهنگی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی از بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده 2 قانون صادرات و واردات در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

سید علی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، توضیح داد: در این طرح قرار است ورود کالاهای مصرفی به ایران ممنوع شود؛ به جز در مواردی که هیات دولت تشخیص دهد کالایی ضروری است.

وی ادامه داد:‌ ما به عنوان کمیسیون فرعی این طرح را بررسی کردیم و چون وزارت صنعت پیشنهاداتی در این رابطه داشت قرار شد در جلسه دیگری به این موضوع پرداخته شود.

طاهری همچنین گفت: در بخش دیگری از جلسه آقای دکتر جعفرپور که به عنوان نماینده کمیسیون فرهنگی در کمیسیون مشترک لایحه دایمی شدن برخی احکام برنامه‌های توسعه‌ای حضور داشتند گزارشی در مورد پیگیری مصوبات کمیسیون فرهنگی در این کمیسیون مشترک ارائه دادند.

او افزود: تقریبا آن چه از سوی کمیسیون مطرح شده بود به طور کلی مورد تایید قرار گرفت و در قالب لایحه به مجلس می‌آید. امیدواریم این پیشنهادات از سوی نمایندگان نیز مورد قبول واقع شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در ادامه گفت که نادر طالب زاده نیز در جلسه امروز این کمیسیون حاضر شده و درباره کنفرانس بین المللی افق نو که دبیری آن را بر عهده دارد توضیح داده است. این کنفرانس بین المللی از شخصیت‌های برجسته غرب و روسیه که به سیاست‌های جهان غرب و به ویژه صهیونیسم انتقاد دارند دعوت می‌کند.

طاهری افزود: قرار شد کارگروهی در کمیسیون جهت بررسی اهداف این کنفرانس بین المللی از جمله پیگیری مسایل مالی آن تشکیل شود.

انتهای پیام

کد N1110521

وبگردی