آفتاب

میرزایی نتایج ورزشکاران ایران در پارالمپیک را پیش‌بینی کرد

میرزایی نتایج ورزشکاران ایران در پارالمپیک را پیش‌بینی کرد

دارنده چهار مدال طلای پارالمپیک ایران ابراز امیدواری کرد نمایندگان کشورمان در ریو ۲۰۱۶ عملکرد خوبی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت کمیته ملی پارالمپیک، محمدرضا میرزایی در پارالمپیک‌های آتلانتا (۱۹۹۶)، سیدنی (۲۰۰۰)، آتن (۲۰۰۴) و پکن (۲۰۰۸) موفق به کسب مدال طلا در رشته پرتاب نیزه شد.

وی این روزها و پس از بازنشستگی از ورزش حرفه ای، به رشته بسکتبال با ویلچر روی آورده و عضو تیم جانبازان فارس در رقابتهای لیگ یک کشور است.

میرزایی در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک اظهار کرد: من پیش از اینکه وارد ورزش حرفه ای شوم بسکتبال با ویلچر بازی می کردم و به رشته شنا هم علاقه داشتم. الان هم پس از پایان ورزش حرفه ای به رشته مورد علاقه ام بازگشته ام.

وی در خصوص اینکه وضعیت ورزش پارالمپیکی ایران را چطور ارزیابی می کند، گفت: ببینید ما در آن رشته هایی که مربوط به توان ورزشکارانمان می شود، موفق هستیم اما از آنجا که ورزش پارالمپیکی جهان رو به پیشرفت است و بالطبع تجهیزات آن هم پیشرفت می کند، در بعضی از رشته ها با کمبود امکانات مواجه هستیم و این بر عملکرد نمایندگان ما تاثیرگذار خواهد بود. به هر حال بعضی از رشته ها از جمله دوها به ویلچر و پای مصنوعی متکی است. همینطور رشته بسکتبال با ویلچر که نیاز به ویلچرهای مدرن دارد.

میرزایی در ارتباط با اینکه آیا قصد ندارد تجارب ارزنده خود را در کسوت مربی در اختیار ورزش پارالمپیکی کشور قرار دهد، گفت: ببینید مربی باید کسی باشد که از توان بدنی بالایی برخوردار باشد که متاسفانه من چنین شرایطی ندارم. در شرایط فعلی من فقط به ورزش کردن فکر می کنم و در خصوص مربیگری تصمیمی ندارم.

عملکرد ایران در پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ به چه صورت خواهد بود؟

میرزایی در پاسخ به این پرسش گفت: ببینید ما بی تردید از ورزشکاران سالم نتیجه بهتری می گیریم. پیش بینی من بین ۵ تا ۱۰ مدال طلا در رشته های دو و میدانی، تیر و کمان، تیراندازی، وزنه برداری و والیبال نشسته است. همچنین فکر می کنم ورزشکاران ما بیش از ۳۰ مدال نقره و برنز از این بازی ها کسب کنند.

کد N1109697

وبگردی