آفتاب

صادرات دام زنده از کرمانشاه متوقف شد

صادرات دام زنده از کرمانشاه متوقف شد

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: به دلیل عدم اعلام نیاز کشورهای مقصد فعلا صادرات دام زنده از استان کرمانشاه به کشورهای حوزه خلیج فارس متوقف شده، اما به محض اینکه کشورهای هدف اعلام نیاز کنند آمادگی صادرات مجدد دام زنده را داریم.

دکتر نادر پرور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: عمده صادرات دام زنده استان کرمانشاه به کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله کویت، قطر و عمان است که این کشورها برای تنظیم بازار داخلی فعلا عدم نیاز اعلام کرده‌اند و صادرات ما متوقف شده است.

وی از آمادگی کامل استان برای برقراری مجدد صادرات دام زنده خبر داد و افزود: هر زمان که محدودیت کشورهای مقصد برداشته شود، صادرات را از سر خواهیم گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه صادرات دام زنده استان کرمانشاه از شهریور ماه سال 93 آغاز شد، ادامه داد: در این مدت 447 هزار و 270 راس دام به خارج از کشور صادر کرده‌ایم.

به گفته این مسئول سال گذشته 167 هزار و 345 راس و از ابتدای امسال تاکنون نیز 279 هزار و 925 راس دام زنده از استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است.

وی معتقد است، کرمانشاه از نظر صادرات دام زنده جزو استان‌های پیشرو در کشور است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از همکاری جهاد کشاورزی، اتاق بازرگانی، اتحادیه صادرکنندگان دام زنده، استانداری و ... در صادرات دام استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این صادرات هم اشتغالزایی خوبی برای استان به همراه دارد و هم به افزایش تولیدات دامی استان کمک کرده است.

پرور اظهار کرد: در استان ما الزامات قرنطینه‌ای کشور مقصد به خوبی رعایت می‌شود و از این نظر هم مشکلی نداریم.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به صادرات مرغ داشت و از پیگیری برای صادرات مرغ استان به صورت قطعه‌بندی منجمد به کشور عراق خبر داد.

به گفته این مسئول، هماهنگی‌های لازم در این خصوص هم با چند شرکت و هم با دستگاه‌های مربوطه انجام شده تا بتوانیم تا پایان سال رقم قابل توجهی صادرات مرغ منجمد به عراق داشته باشیم.

انتهای پیام

کد N1109397

وبگردی