آفتاب

امیدهای پسابرجامی روحانی: محدودیت صادرت نفت برداشته شد/ورود هواپیماهای مدرن به سیستم حمل و نقل/1/

امیدهای پسابرجامی روحانی: محدودیت صادرت نفت برداشته شد/ورود هواپیماهای مدرن به سیستم حمل و نقل/1/

رئیس جمهور آنچنان که وعده داده بود در گفت و گویی مستقیم با مردم، دستاوردهای اجرای برجام را شرح داد.

به گزارش خبرآنلاين، حجت الاسلام حسن روحاني با اشاره به اجراي برجام؛ گفت: امروز به نقطه عطفي دست يافته‌ايم. به جاي اينکه برنامه هسته‌اي ما بهانه اي در دست بدخواهان باشد، از امروز برنامه هسته اي ما به عنوان برنامه اي براي روابط علمي، فناوري تجاري و اقتصادي خواهد بود.

وي افزود: به جاي آنکه ايران تحت فشار قطعنامه هاي شوراي حکام آژانس باشد، امروز در برابر قطعنامه اي است که برجام را به عنوان مصوبه شوراي امنيت سازمان ملل در برابر جهانيان قرار داده است.

به گفته رئيس جمهور، از امروز ديگر برنامه هسته اي ايران با بهانه هاي واهي تهديدي براي صلح امنيت جهان تلقي نمي شود، بلکه وسيله‎اي براي فناوري نوين در مسير توسعه کشور و ثبات و امنيت منطقه خواهد بود.

روحاني با بيان اينکه تجار و کارآفرينان ما مي توانند از مسير قانوني و معمول نقل و انتقالات بانکي، فعاليت‎هاي تجاري و صادراتشان را با تسهيلات بيشتر آغاز کنند، ادامه داد: از امروز بانک هاي کشور با بانکهاي جهان براي مسائل پولي، خدمات لازم را اخذ مي کنند و خدمات لازم را به مردم مي دهند. از امروز محدوديت صادرت نفت کشور ما برداشته مي شود و همان اندازه که در برنامه کشور باشد در چارچوب مصالح ملي و برنامه هاي مصوب کشور، نفت و ميعانات و ساير فراورده ها و پتروشيمي صادر خواهد شد.

رئيس جمهور که مي گفت از امروز خريد هواپيماهاي مدرن در دسترس شرکت هايي است که مي خواهند خدمات لازم را به مردم ارائه دهند، ادامه داد: از امروز ايمني هوايي ما براي مسافرين ما بيشتر خواهد شد.

ادامه دارد....

 

 

کد N1108777

وبگردی