آفتاب
معاون کمیسیون های شورای عالی آموزش و پرورش:

محتوای غنی و نیروی انسانی کارآمد در تحول بنیادین تعیین کننده است

محتوای غنی و نیروی انسانی کارآمد در تحول بنیادین تعیین کننده است

قزوین- معاون امور کمیسیون های شورای عالی آموزش و پرورش گفت: توجه به محتوای آموزشی، نیروهای کارآمد و برنامه ریزی منسجم راهکار موفقیت در تصمیم گیری شورای عالی آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد عابدینی ظهر یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین گفت: یک مجموعه قوی باید نیروهایی قوی و توانمند داشته باشد تا به اهداف و برنامه های پیش بینی شده دست یابد.

وی افزود:افراد قوی کسانی هستند که باکمترین امکانات قادرند بهترین نتیجه را کسب کنند و موجب تحول و تغییر شوند و اگر مدیری بتواند نیروهای شاخص و کارآمد را شناسایی کرده و بکار گیرد به موفقیت دستگاه خود کمک کرده است.

معاون امور کمیسیون های شورای عالی آموزش و پرورش یادآورشد: فرآیند شورای عالی آموزش و پرورش تحول بنیادین است و با تشکیل کمیسیون های تخصصی می توان امیدوار بود به اهداف مورد نظر دست یافت.

وی اظهارداشت: شورای عالی آموزش و پرورش در سه بخش اثرگذاری زیادی دارد که اگر به آنها توجه شود مشکلات کمتری در حوزه نظام آموزشی کشور خواهیم داشت.

عابدینی گفت: برنامه مدون با محتوای خوب می تواند به نتیجه بخشی امور کمک کند و اگر سیاست گذاری ها بر اساس یک برنامه مدون و تنظیم شده باشد می تواند به کارآمدی منجر شود.

وی یادآورشد: منابع انسانی و نیرو هم از دیگر عواملی است که می تواند عامل موفقیت در برنامه باشد و عامل دیگر نظام هدفمند و قوی است تا با تغییر افراد هیچ برنامه ای متوقف نشود.

عابدینی اظهارداشت: بدون برنامه هیچ سیستمی کارایی لازم را نخواهد داشت و داشتن چشم انداز می تواند مسیر نتیجه بخشی را هموار کند.

وی در خصوص مهمترین وظایف شورای عالی آموزش و پرورش گفت:تعیین خط مشی کلی آموزش وپرورش براساس قانون اساسی، بررسی وتصویب هدفها و نظام آموزشی و پرورشی، تصویب برنامه های درسی و تربیتی موسسات آموزشی کشور که درحوزه وزارت آموزش وپرورش قرار دارند و بررسی طرحها و لوایح قانونی مربوط به آموزش وپرورش قبل از طرح درمجلس شورای ملی از مهمترین فعالیت های این شوراست.

عابدینی بیان کرد: تایید انطباق مطالب کتابهای درسی با برنامه های مصوب شورا، بررسی و تصویب اساسنامه هرنوع موسسه تعلیماتی جدید، بررسی و تصویب مقررات اجرایی و انضباطی مدارس و تصویب آیین نامه ها و مقررات امتحانات مدارس و نظام ارزشیابی و آیین نامه رسیدگی و ارزشیابی مدارک تحصیلی صادره از مدارس کشورهای خارجی تاپایان دوره متوسطه در وظایف شورا گنجانده شده است.

عابدینی تصریح کرد: همچنین بررسی و تصویب مقررات و اصول لازم برای گزینش، تربیت و استخدام معلمان به تناسب نیاز در مراحل تحصیلی در تمام سطوح کشور، بررسی و تصویب طرحهای توسعه در رشته های مختلف تحصیلی براساس نیاز نیروی انسانی، تهیه و تصویب طرحهای لازم برای بسیج و مشارکت مردم در امور، پیشنهاد اعطای نشان و مدال، در بخش های دیگر رسالت این شورا پیش بینی شده است.

وی اظهار امیدواری کرد با اجرای مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش بتوان به تحول بنیادین در سیستم آموزش و پرورش کشور دست یافت و به ارتقاء کیفی تحصیل کمک کرد.

 

 

کد N1108563

وبگردی