آفتاب

دوره کودکی بهترین زمان آشنایی و آموزش افراد با حقوق شهروندی ‌

دوره کودکی بهترین زمان آشنایی و آموزش افراد با حقوق شهروندی ‌

استاندار لاردبیل گفت: ‌والدین به خاطر تاثیرگذاری روی تربیت فرزندانشان باید هماهنگ با مدرسه و رسانه‌ها به موضوع تربیت صحیح کودکانشان همت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه اردبیل، مجید خدابخش در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: در کشورهای پیشرفته دنیا مطالب مرتبط با حقوق شهروندی و ضرورت رعایت آن در جامعه در کتاب‌های درسی گنجانده شده و با شیوه‌های مناسب به کودکان در نخستین سال‌های مدرسه آموزش داده می‌شود.

وی اظهار کرد‌: برای تربیت و آموزش افراد جامعه علاوه بر مدرسه نهادها و ابزارهای دیگری نیز مانند خانواده و رسانه‌های گروهی و فضاهای مجازی وجود دارند که بطور یقین استفاده از این ظرفیت‌ها نیز برای رسیدن به هدف مطلوب در این زمینه باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه والدین به خاطر تاثیرگذاری روی تربیت فرزندانشان باید هماهنگ با مدرسه و رسانه‌ها به موضوع تربیت صحیح کودکانشان همت نمایند، تصریح کرد‌: بطور یقین کم توجهی و یا بی توجهی مادران و پدران به این موضوع باعث خواهد شد که نتایج مفید در این زمینه به دست نیایند.

وی یادآور شد: رفتارهایی که از ما افراد بزرگ جامعه سر می‌زند، بدون شک به عنوان الگو روی کنش‌های کودکان تاثیرگذارند و جامعه هنگامی در زمینه حاکم ساختن رفتارهای مناسب مرتبط با حقوق شهروندی و جلوگیری از انواع پیامدها و آسیب‌های ناشی از رعایت نشدن آن موفق خواهد بود که والدین شیوه‌های رفتاری مناسب در این زمینه در پیش بگیرند.

خدابخش تهیه و تولید برنامه‌های تربیتی و آموزشی در زمینه حقوق شهروندی و ضرورت رعایت آن را به شکل ویدئو کلیپ، انیمیشین و سایر شیوه‌های موجود ازسوی متولیان ذیربط و به خصوص آموزش و پرورش و شهرداری‌ها را برای موفقیت در این ارتباط مفید دانست.

وی یادآوری کرد: بدون تردید جلوه‌های ظاهری محیط مانند پاکیزگی فضای مدرسه، چیدمان مناسب کلاس و نیز در پیش گرفتن رفتارهای منطقی و مناسب ازسوی متولیان و به خصوص معلمان در محیط های آموزشی روی رفتارهای دانش آموزان تاثیر مفید می‌گذارند.

انتهای پیام

کد N1106922

وبگردی